Rotor
happyshit
ER-5:an är en perfekt nybörjarhoj för den som inte känner för att gränsla en större sporthoj första dagen, eller har pengarna till det för den delen. 15 Tkr är ett bra pris på en -00:a. Min far (som fick lappen på köpet med bilkortet för många många år sedan) köpte sig en Er-5:a som han avrostade sig på och körde förra säsongen. Den gick som en klocka och passar perfekt att glida runt på, men som fler säger är den ingen hoj man plågar på bana då fotpinnarna sitter ganska lågt. Den är dessutom låg (perfekt för kortare personer), jag som är 184 kände att knäna åkte upp högt.
Själv har jag haft er-6:an och det är en helt annan hoj. Men då pratar vi bortåt 40 Tkr för de billigaste. Mer motor, kul på bana, perfekt vardagshoj och bekvämare sittställning för oss över 175 cm (gissningsvis).
Ska man köpa något däremellan (25-30 Tkr) kanske en klassisk Suzuki GSX 750 kan vara en idé att titta på. Klassiskt stuk, lättkörd, avslappnad körställning, "skolhoj" och mer motor än er-5. http://www.blocket.se/alvsborg/Suzuki_GSX_750_27201900.htm?ca=9&w=3
Vad har du för budget och hur lång är du?
Själv har jag haft er-6:an och det är en helt annan hoj. Men då pratar vi bortåt 40 Tkr för de billigaste. Mer motor, kul på bana, perfekt vardagshoj och bekvämare sittställning för oss över 175 cm (gissningsvis).
Ska man köpa något däremellan (25-30 Tkr) kanske en klassisk Suzuki GSX 750 kan vara en idé att titta på. Klassiskt stuk, lättkörd, avslappnad körställning, "skolhoj" och mer motor än er-5. http://www.blocket.se/alvsborg/Suzuki_GSX_750_27201900.htm?ca=9&w=3
Vad har du för budget och hur lång är du?
, det är jue trots allt en moppe med 50 hk i det här fallet ! Sen att det är en "genomgångshoj" det kan vi nog vara överens om men står man i valet och få en tidig åttiotalare för runt 8-10 tusen och kan få loss en sån här för några få lappar till då åker/köper jag ER-5 an alla dagar i veckan och Nej den ska inte ut på banan utan just för att lära sig grunder och ändå få "hojkänsla" och inte ont i handleder och träsmak efter en "fikatur" ! Sökte just på prestanda bara för att den här tråden kom upp och 0-100 på 5.5 sek är ok för dom pengarna ha ha...