Gix
Produktionsutvecklare
Hej!
Håller på å forskar i hur göra om min Titan URM burk till kolfiber...
Läs: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=42406
Men, har nu lite fler undringar...
Hur är en kolfiberburk byggd? T.ex. en URM... de e ju ingenting magiskt med nån av dem, så jag undrar följande saker:
Har man ytterligare ett skal innanför kolfibret för att dämpa värmen? Dvs. et luftrum mellan de två skalen? Så att kolfibret i princip bara är för syns skull, å dämparullen å allt det egentligen gömmer sig innanför ytterligare ett skal?
Hur varm blir en ljuddämpare? Om man inte har ett mellanskal måste ju kolfibret tåla en hel del värme, å han som skulle tillverka kolfibret åt mig säger att hans kolfiber tål ett par hundra grader men sen inte mera heller...
Vad härdar de kolfibret med? Altså t.ex. Yoshimura å andra tillverkare...
E de med epoxy eller vad?
Kom igen nu... nån måste ju ha sprättat upp en kolfiberburk (kanske t.om. en URM) nångång!?
Slänger med en bild på mina teorier så kanske ni ser vad jag undrar lättare...

Håller på å forskar i hur göra om min Titan URM burk till kolfiber...

Läs: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=42406
Men, har nu lite fler undringar...

Hur är en kolfiberburk byggd? T.ex. en URM... de e ju ingenting magiskt med nån av dem, så jag undrar följande saker:
Har man ytterligare ett skal innanför kolfibret för att dämpa värmen? Dvs. et luftrum mellan de två skalen? Så att kolfibret i princip bara är för syns skull, å dämparullen å allt det egentligen gömmer sig innanför ytterligare ett skal?
Hur varm blir en ljuddämpare? Om man inte har ett mellanskal måste ju kolfibret tåla en hel del värme, å han som skulle tillverka kolfibret åt mig säger att hans kolfiber tål ett par hundra grader men sen inte mera heller...
Vad härdar de kolfibret med? Altså t.ex. Yoshimura å andra tillverkare...
E de med epoxy eller vad?
Kom igen nu... nån måste ju ha sprättat upp en kolfiberburk (kanske t.om. en URM) nångång!?

Slänger med en bild på mina teorier så kanske ni ser vad jag undrar lättare...