hur är det tänkt??

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
hur är det tänkt att man ska kunna ställa av hojen när man har tillfälligt skattemärke??
någon som vet jag vill veta att jag inte viste kostar mig 70 kr nu =(

ska man ringa någon eller nåt? på telesvaret säjer dom typ att om man inte har någon kod så går det ändå men sedan funkar det inte i alla fall!
har betalat skatten för länge sedan så jag borde ha fått märket står att det ska ta upp till 4 dagar men jag har inte något i alla fall!

hornet oskar skrev:
hur är det tänkt att man ska kunna ställa av hojen när man har tillfälligt skattemärke??
någon som vet jag vill veta att jag inte viste kostar mig 70 kr nu =(

ska man ringa någon eller nåt? på telesvaret säjer dom typ att om man inte har någon kod så går det ändå men sedan funkar det inte i alla fall!
har betalat skatten för länge sedan så jag borde ha fått märket står att det ska ta upp till 4 dagar men jag har inte något i alla fall!

Skit i märket och ställ av och på hojjen med din reg-bevis det gör jag hela tiden. Skattemärke har jag inte satt på hojjen på säkert 2 år. Vem bryr sig om det mer än polisen och stoppar han dig är det ju bara att säga att du glömt, tappat bort märket han ser ju att du har betalt om han slår på hojjen i datan.

matte_r6 skrev:
Skit i märket och ställ av och på hojjen med din reg-bevis det gör jag hela tiden. Skattemärke har jag inte satt på hojjen på säkert 2 år. Vem bryr sig om det mer än polisen och stoppar han dig är det ju bara att säga att du glömt, tappat bort märket han ser ju att du har betalt om han slår på hojjen i datan.

hur?
vilken kod använder du då?

ställ av via www.vv.se så behöver du ingen kod på skattemärket,bara behörighetskoden på reg.beviset :tummenupp

Skorpan skrev:
ställ av via www.vv.se så behöver du ingen kod på skattemärket,bara behörighetskoden på reg.beviset :tummenupp

jo man måste ha koden ändå!
fick ringa in så fick dom ta bort kodkravet så fick jag ställa av sedan via telefon elelr via internet!

man ringer 0771141516 och trycker 9 så kopplas man till kundtjänst sedan ringer man 0771252525 och ställer av med hjälv på regnr och behörighetskod eller internet!

så är det!

hornet oskar skrev:
jo man måste ha koden ändå!
fick ringa in så fick dom ta bort kodkravet så fick jag ställa av sedan via telefon elelr via internet!

man ringer 0771141516 och trycker 9 så kopplas man till kundtjänst sedan ringer man 0771252525 och ställer av med hjälv på regnr och behörighetskod eller internet!

så är det!

NIX du måste inte ha koden. Räcker med regbeviset för att ställa av på vv.se.
SÅ är det! :tummenupp

vtwin skrev:
NIX du måste inte ha koden. Räcker med regbeviset för att ställa av på vv.se.
SÅ är det! :tummenupp

det fungerade inte för mig varken via telefon eller på internet och när jag ringde så sa hon att hon tog bort koden som var! kan hända att det var så för att jag hade ett skattemärke på väg?

hornet oskar skrev:
det fungerade inte för mig varken via telefon eller på internet och när jag ringde så sa hon att hon tog bort koden som var! kan hända att det var så för att jag hade ett skattemärke på väg?

Det var konstigt :va Mitt skattemärke var på väg till mig på posten när jag ställde av min på nätet.
Var bara att använda regbeviset och knappra in nödvändiga siffror på vv:s hemsida så var det klart sen.

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna