HUR är det med stavningen???

HönaPower skrev:
2273087 Nej nu KAN jag inte hålla truten längre!!!

I annonser, i forum , ja överallt så läser man följande stavningar...

"...Det är den ÄNDA i sitt slag..."

."..inte stannat en ÄNDASTE gång"

Hur fan stavar folk egentligen...jag låter som en tjurig gammal gubbe, men det verkar fan som skolbarnen blir sämre & sämre....vuxna också för den delen... :3freak

Åsåå får man bestämma sig om man ska ha kommatäcken direCkt efter ordet, LR sätta dom med ett mellanslag emällan. :7peta

Till alla hata-stava-fel personer, pRÖVA läs språkfårskarens Fredrik Lindströms bock Världens dåligaste språk. :pannkyss

Jack tycker faktiskt att det är rätt kul med alla fel stavningar, språket blir mer levande med egna stavningar och ord som man hittat på SJ älv.

SSB skrev:
2273293 Det var då :arsele in i helvete vad folk stavar illa.

Vi har den skola vi förtjänar. Kommunistpacket vill ju dessutom avskaffa läxorna, eftersom inte alla har föräldrar som kan hjälpa dem med dem, och det är ju orättvist. Betyg ska vi naturligtvis inte ha, det kan ju vara kränkande för de som inte för högsta betyg. Som man bäddar får man ligga. Jag tänker i alla fall bädda rent i höst.

Deimos skrev:
2273094 Eller dom som stavar punkt med pungt. Sen finns det dom som använder flera ... i rad för att sedan fortsätta med små bokstäver, som ovan. :)

Skoja bara. Men något som är stör mig är folks dåliga förmåga att göra styckesuppdelning.
Pungt har sin egna lilla betydelse här på sporthoj, tyvärr är nog den tråden borttagen :(

Skalman skrev:
2273788 Vi har den skola vi förtjänar. Kommunistpacket vill ju dessutom avskaffa läxorna, eftersom inte alla har föräldrar som kan hjälpa dem med dem, och det är ju orättvist. Betyg ska vi naturligtvis inte ha, det kan ju vara kränkande för de som inte för högsta betyg. Som man bäddar får man ligga. Jag tänker i alla fall bädda rent i höst.

såver mann bettre då?

Det jag stör mig på är "medans" som många skriver. Varifrån kommer s:et? Jag har iaf fått lära mig att det heter "medan" + att många har ett mellanrum innan frågetecken och utropstecken.

Ex. Vad ska du göra ikväll medans jag duschar ?

Men som sagt, ingen är perfekt, alla stavar fel och det är ganska lätt att man slinter på tangenterna vilket gör att man stavar fel ibland trots att man vet hur det stavas.

Jag är snart klar med min skola (gymn.lär. i svenska bl.a.). Jag ska tukta alla ungarna så om några år kommer det krylla av killar och tjejer här som stavar som sig bör :hihi

stoooffe skrev:
2274092 Man avslutar med punkt. :mattias

Ja! Jag såg det precis när jag postade att jag glömde punktfan. :hihi
Lät det vara för och se hur lång tid det tog innan jag fick skäll. Nu får jag se till att stava felfritt när jag avslöjat min utbildning. :näsblod

~Settan~ skrev:
2274114 Ja! Jag såg det precis när jag postade att jag glömde punktfan. :hihi
Lät det vara för och se hur lång tid det tog innan jag fick skäll. Nu får jag se till att stava felfritt när jag avslöjat min utbildning. :näsblod

Ja annars lovar jag att jag ska komma och påpeka varenda minimala stavfel. :hihi

Jaru finns nog större saker att bry sig/oroa sig än hur folk stavar i annonser.
Eller har du så töligt på fritiden? :va

Kunskap är mackt. ( sett på någons avatar här på forumet ) Jag kan fnissa hysteriskt åt ironin i det hela, fast tyvärr tror jag inte att den är menad att vara ironisk från början. :rolleyes:

Last edited:
Ok, om jag förstått vissa saker rätt så borde följande betyda:

Vart=Blev
Juh=Ju
Skoja bara=Skojade bara mm. Att komparera verkar vara en bortglömd konst.
Bytade=Bytte
Ketting=Ketting, vet juh alla juh!
Valfett=Snälla förklara!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...