Hur är det med DUAL LAYER DVD ?

johanrehn80

MUTTA MIXI ?
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Härligt hojlös
Vet nån om en vanlig dvd-spelare (Till tv´n) kan läsa 2lagers skivor ??

en fråga till..........

Om man lagrar Mp3 på DVD-2lager, måste man läsa den med en DVD? eller läser en Mp3spelare formatet Mp3/DVD

Är helt lost :va

Johan
 

Dweezil

hubba bubba
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
*såld*
johanrehn80 skrev:
Vet nån om en vanlig dvd-spelare (Till tv´n) kan läsa 2lagers skivor ??

en fråga till..........

Om man lagrar Mp3 på DVD-2lager, måste man läsa den med en DVD? eller läser en Mp3spelare formatet Mp3/DVD

Är helt lost :va

Johan

Dvd spelare borde klara 2 lagers skivor för att majoriteten av filmer som släpps idag ligger på Dual layer skivor. Så om du inte har en rövgammal dvd läserare så borde det inte vara några problem.

När det gäller fråga 2, så tror jag att du får kolla lite specs på Mp3/DVD spelaren.
 

johanrehn80

MUTTA MIXI ?
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Härligt hojlös
Dweezil skrev:
Dvd spelare borde klara 2 lagers skivor för att majoriteten av filmer som släpps idag ligger på Dual layer skivor. Så om du inte har en rövgammal dvd läserare så borde det inte vara några problem.

När det gäller fråga 2, så tror jag att du får kolla lite specs på Mp3/DVD spelaren.

Ok, rövgammal är den inte
 

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Piteå
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Jag har en värsting DVD från -99 kostade då 8500:- :kocko :kocko (en panasonic A350), den läser dual layer. Så det flesta tar nog det.
 

Coola Ola

Guest
En hel del DVD-spelare som spelar mp3 kan bara spela mp3 från CD-R(W) skivor så utifall att det inte funkar med en Dual Layer-DVD med mp3 kan det vara värt att testa att bränna en film på en DL-skiva också.
 

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en blåvitt stad.
Hoj
En svart.
R1 Uffe skrev:
Jag har en värsting DVD från -99 kostade då 8500:- :kocko :kocko (en panasonic A350), den läser dual layer. Så det flesta tar nog det.

Jag har en värstingsony från -98 som kostade 11 000:- då... :va

Den klarar också duallayer. :tummenupp (den klarar inte mp3, det var väl knappt uppfunnit då... :hihi )
 

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
nietjunie
johanrehn80 skrev:
Vet nån om en vanlig dvd-spelare (Till tv´n) kan läsa 2lagers skivor ??

en fråga till..........

Om man lagrar Mp3 på DVD-2lager, måste man läsa den med en DVD? eller läser en Mp3spelare formatet Mp3/DVD

Är helt lost :va

Johan

Dual layer är jag ganska säker på att 99,9% av alla stationära dvd-spelare klarar av, finns det nån som inte klarar av det är det bara att kasta skiten ;)

Vad det gäller mp3 på dual layer så är det sämre med kunskap på min sida. Vet att min dvd spelare inte kan hantera skivor med fler än 200 låtar, eller om det va 250 men skit samma. Kommer inte ihåg om det va 200 låtar i en o samma mapp eller 200 låtar totalt på skivan.

Du får helt enkelt kolla upp specifikationer på just den dvd spelaren du äger/vill ha.
 

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
nietjunie
johanrehn80 skrev:
där står det SVCD, men det funkar inte i min :va

Har en Panasonic DV 360

Där står det att din inte klarar av svcd, däremot vcd med en bitrate på max 2500kbit/s.

Den klarar inte mp3, varken på cd eller dvd så enligt min åsikt har du införskaffat dej en sunkig dvd spelare som inte klarar mkt mer än vanliga dvd skivor. :7peta klarar inte ens cd-r? :va
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top