hur är det egentligen med gpz 900 å andra -85:or (åsikter önskas)

fwk skrev:
Men jag tror smaken avgör mycket, själv har jag svårt för fronten på sukkan från 80-talet, men smaken är som :arsele så den man gillar köper man helt enkelt.
Hur menar du fronten?
De hojarna är föregångare till allt vi har idag, helkåpa och aluram.
GPZ 900 är mer inspirerad av Suzukis gamla katana i sin design än nåt annat.
Men visst skiljer smaken, och gpz 900 är fullt duglig att ta sig fram med så länge man inte har några ambitioner att vara snabb.

Jag tror han menar de två grodögonen och det enorma kåpglaset på gixxern :) Smaken är som baken, jag gillar de glosögda gamla hojarna :yoparty

Poacher skrev:
Men visst skiljer smaken, och gpz 900 är fullt duglig att ta sig fram med så länge man inte har några ambitioner att vara snabb.

...vilket, sagt som en lagom tänkvärd parentes, sannolikt är exakt vad som kommer att sägas om årets R1, GSXR1000, CBR1000RR och ZX10R om sådär tjugo år.

69:an skrev:
...vilket, sagt som en lagom tänkvärd parentes, sannolikt är exakt vad som kommer att sägas om årets R1, GSXR1000, CBR1000RR och ZX10R om sådär tjugo år.
Hur ska jag veta det?, jag tror inte annat än cbr900 från 92 och R1 från 98 kommer vara på tal om du vill veta.
De satte nya hållpunkter på hur sporthojarna skulle bli, och det kanske vi får se fler på de 20 åren du talar om.

GPZ900 var en succé för kawasaki men knappast nåt nytt på marknaden som inte funnits förut.
Jämför gsxr750 året efter, den satte verkligen stilen.

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP