Hur är Arai Signet GT?

rikard1979

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-09 2017
Hej,
Provade en Arai Signet GT idag, och den satt super! :tummenupp ... Nu till min fråga; hur är den i verkligheten?
Ventilation, imma?, ljudnivå osv!?

Visst borde denna hjälm vara likvärdig med Astro/J? (tyvärr passade inte denna perfekt på mig, då nässkyddet var irriterande och nuddade näsan varje gång jag kollade upp :( )

rikard1979 skrev:
Hej,
Provade en Arai Signet GT idag, och den satt super! :tummenupp ... Nu till min fråga; hur är den i verkligheten?
Ventilation, imma?, ljudnivå osv!?

Visst borde denna hjälm vara likvärdig med Astro/J? (tyvärr passade inte denna perfekt på mig, då nässkyddet var irriterande och nuddade näsan varje gång jag kollade upp :( )

Jaha, då får jag väl svara själv då ;)
Visserligen första hjälmen, men jag tycker den har bra ventilation och ingen risk för imma på visiret (iallafall om jag har munstycket halvt/helt öppet vid hakan).
Ljudnivån är väl lite sådär :3freak Visst fan låter det massvis när man kör på motorvägen, men annars finns det inget att klaga över...

Ganska dyr hjälm, men å andra sidan känns den riktigt bra. Helt klart bäst passform för just mitt huvud.

Helt klart en hjälm att prova om man sneglar lite åt Astro J och R... Känns likvärdiga liksom. :tummenupp

Börja köra med öronproppar. Lite meckigt men mycket behagligare. Speciellt om man kör en heldag så är det stor skillnad på hur trött man blir i huvudet. Jag har en SHOEI XR-1000 och funderar på att testa whispersystem eller vad de kallar det. En slags krage som ska ta bort ljud ganska effektivt.

De här propparna är sköna och de tystaste ja testat (från Apoteket). Jag får ont i öronen av vanliga gula Bilsom men de här har lågt expansionstryck enligt reklamen.

Bifogat

• proppar.jpg
    proppar.jpg
    10.3 KB · Visningar: 59
Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Efter rykten om en ny retro...