Hundhund - Vad heter rasen?

Tristan skrev:
De bilder jag hittade på schabradorer har labbens ansikte och öron, dvs slokande öron.

Aha, är det så de ser ut. Den jag tänkte på är mer svart (efter labben) och har lite kraftigare nos än schäfern men annars påminner den om schäfern i nyllet. Då är det en annan korsning jag tänker på.

Det finns om det är sju eller åtta raser (kommer inte riktigt ihåg) som har mest genetiska likheter med vargen. Basenji och sibirian husky är iaf två av dom och ingen av dom skäller. Basenjin joddlar! Det är dessutom den hund som man kan spåra längst bak i tiden.

Det är säkert en Terverns eller hur det stavas, fast visst ja, den var ju helsvart sa du.....Ja, det bara måste vara en form av chabrador som ev. oxå har lite collie i sej oxå....Men säkrast en chabrador.
Annars så kan jag inte hålla med dej om att det är hundarnas hund..jag tycker att det är nån som e större.
Min hund-hund är en Berner Sennen hund, snacka om Karo.
Hunden nr 1 just nu för mej är min Golden retriver Simbo, han blir 10 år på torsdag....Hat bra alla, / Nettan

Dee_cati skrev:
Aha, är det så de ser ut. Den jag tänkte på är mer svart (efter labben) och har lite kraftigare nos än schäfern men annars påminner den om schäfern i nyllet. Då är det en annan korsning jag tänker på.

Min Schabrador har storleken av en schäfer, men kroppen av en labb.
Samt schäferns färger å öron.

Nettan skrev:
Det är säkert en Terverns eller hur det stavas, fast visst ja, den var ju helsvart sa du.....Ja, det bara måste vara en form av chabrador som ev. oxå har lite collie i sej oxå....Men säkrast en chabrador.
Annars så kan jag inte hålla med dej om att det är hundarnas hund..jag tycker att det är nån som e större.
Min hund-hund är en Berner Sennen hund, snacka om Karo.
Hunden nr 1 just nu för mej är min Golden retriver Simbo, han blir 10 år på torsdag....Hat bra alla, / Nettan

Det är inte många schabradorer som blivit svarta med ståndöron, projektet med att försöka avla fram just schabradorer lades ner på grund av den genetiska mångfalden. Man fick helt enkelt inte fram ett rastypiskt utseende på dem och knappt en enda var svart med ståndöron som sagt var.

Om det nu är flera stycken som han har sett är det knappast en sådan blandning, jag har svårt att tro att det är en blandning överhuvudtaget.

lånar lite i tråden här när det väl snackas hund , var o kollade på en vovvsing idag blev helfrälst i den ena utav valparna och tyvärr så vara den redan
tingad jag sa att jag kunde betala mer än dom andra bara för att få den
men jag fick inget riktigt svar hehe , dom har inte ens sett hunden förutom
på en bild dom som ska ha den valpen. Är det nån här som kan komma med
ett bra förslag så jag kan få chansen att få köpa hunden :tungan

floodi skrev:
lånar lite i tråden här när det väl snackas hund , var o kollade på en vovvsing idag blev helfrälst i den ena utav valparna och tyvärr så vara den redan
tingad jag sa att jag kunde betala mer än dom andra bara för att få den
men jag fick inget riktigt svar hehe , dom har inte ens sett hunden förutom
på en bild dom som ska ha den valpen. Är det nån här som kan komma med
ett bra förslag så jag kan få chansen att få köpa hunden :tungan

Ha ständig kontakt med uppfödaren och tjata. Ge MYCKET mer pengar än de andra och bevisa att du kan ge valpen ett bättre hem än de som tingat den. Tyvärr så är det väldigt svårt att få en valp som redan är tingad. Var några som ville ha våran Luna när vi tingat henne fem veckor tidigare, men våran uppfödare var bra nog så klok att hon inte gick på det. De tog en annan valp och nu visade det sig att valpen blivit misshandlad och de hade gjort sig av med den efter några veckor.

Kan det vara denna lilla voffsing, som jag själv korsat fram.....

Bifogat

• fictie.jpg
    fictie.jpg
    71.2 KB · Visningar: 64
*/ ?>
Nyheter
MC-Mässan närmar sig!

På årets stora motorcykelmä...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

Back