Hunden har slutat dricka

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Tja.

Börjar bli orolig för hunden igen då han haft alldeles för mycket problem nu som ung(bara 2 år gammal).

Han har slutat dricka vatten. Någon som vet vad det kan bero på?

Han är så jävla goer och snäll, Men man ser att det är något fel på han också. Läppen är vit och tungan också ibland tycker jag.

Kan det bero på att någon idiot gett honom mat från köksbordet tro?

//Emil

Ett besök till veterinären är det som gäller, bums.

Jao. Ska försöka så hårt jag kan när morsan kommer hem att han måste till veterinär. Sa det till henne förut att det är bättre att åka in med honom och kolla för säkerhets skull för det är en så jäkla goer och tydlig hund.

Om inte det går så vet jag inte vad jag gör. Men olagligt kommer det nog bli för att få in hunden till veterinär innan det är för sent.

Om du/ni undrar så är farsan bort rest.

Ja, bums till vet, eller ring i alla fall. Inte bra när de inte dricker

Tips: Har ni matskålen intill vattenskålen?
I så fall, testa ta vattenskålen i andra änden av rummet, typ.
Funkade på våra katter.
Katter dricker inte gärna nära där de äter.
Har visst att göra med att deras byten kan förgifta vattnet, mm.

Hoppas det löser sig!

Funkade på våra katter.

Hoppas det löser sig!

Det har ju funkat bra förut. När han ätit klart brukade han ta sig en slurk vatten. Tycker han är alldeles för vit i läppen faktiskt.

Jao. Ska försöka så hårt jag kan när morsan kommer hem att han måste till veterinär. Sa det till henne förut att det är bättre att åka in med honom och kolla för säkerhets skull för det är en så jäkla goer och tydlig hund.

Om inte det går så vet jag inte vad jag gör. Men olagligt kommer det nog bli för att få in hunden till veterinär innan det är för sent.

Om du/ni undrar så är farsan bort rest.

I väntan på att transportfrågan till veterinären löser sig, prova att blöta upp maten lite, så får han iaf i sig lite vätska. Om han äter dvs.

Funkade på våra katter.

Hoppas det löser sig!

Detta är då en hund det handlar om, och till TS - VAFFAN?!

Din hund visar symptom till något allvarligt, vita läppar och tunga?!:3freak Och du ställer frågan vad det kan vara till ett hojforum? Hur fan tänker du? Det kan ju handla om timmar innan det är försent.

Ta kontakt med veterinären direkt! Pucko!

Då tror jag veterinären är nära till hands.
Tro't eller ej, men depression drabbar även djur.
Jag är nästan övertygad om att den äldre av våra katter faktiskt gått igenom det.
Internetforum i all ära, men det finns faktiskt duktiga veterinärer.

Det har ju funkat bra förut. När han ätit klart brukade han ta sig en slurk vatten. Tycker han är alldeles för vit i läppen faktiskt.

Ring till veterinären och rådfråga så länge! Blekt tandkött/läpp tyder, som nämnts ovan, på att han kanske inte klarar ett dygn till.

Och om du vill tvinga i honom vätska så länge så koka kött/korv och ge honom spadet. Brukade själv spara säcklet från när jag kokat märgben åt mina hundar. Får dom att äta vad fan som helst när som helst! :tummenupp

Håller tummarna för att det inte är nåt allvarligt!

Last edited:
Han dricker om jag håller upp vatten i handen och han drack lite själv när jag följde honom ner i en ny vatten skål :va.

Och ang. att jag frågar här så finns det nog någon som kan om djur.

HAr du testat om han dricker något annat än vatten?

Vad vågar man prova med? Har fått prov svar att han är hög-allergiger :tummenner

Och äter gör han allt. Han får ju färsk foder :tummenupp. Det är något han och många hundar älskar iallafall :)

Och för det första så är det inte HELT vitt. Och han är pigg och glader också så.

Last edited:
Vad vågar man prova med? Har fått prov svar att han är hög-allergiger :tummenner

Och äter gör han allt. Han får ju färsk foder :tummenupp. Det är något han och många hundar älskar iallafall :)

Du har fortfarande inte ringt veterinär alltså? Vissa borde inte ha djur...

Nu har du fått 10 vettiga svar, som alla säger i stort samma sak. Ta fasta på det nu och gör det rätta. Annars kommer denna tråd, i vanlig ordning, urarta med den vanliga humorn och skämt hårigare än vanligt och du kommer få skäll!

Voff på dig!

Lätt för dig och säga!

Det är inte så jävla allvarligt. Jag kan hundars och människors beteenden. Om huruvida de mår bra eller dåligt.

Ja Nilax. Jag är på G att ringa Vet. jag har inte haft SÅ jäkla brott för som jag skrev ovanför det är inte så JÄTTE allvarligt jag kanske fått folk att tro i nuläget. Det brukar ju urarta och TS brukar ju få massa "skämt".

Tanken har slagit mig att lämna SH och ej återvända, Det har den. Pga att det är som ett MÅSTE att göra skämt av t.ex. sådana här trådar.

Last edited:
Lätt för dig och säga!

Det är inte så jävla allvarligt. Jag kan hundars och människors beteenden. Om huruvida de mår bra eller dåligt.

Ja Nilax. Jag är på G att ringa Vet. jag har inte haft SÅ jäkla brott för som jag skrev ovanför det är inte så JÄTTE allvarligt jag kanske fått folk att tro i nuläget. Det brukar ju urarta och TS brukar ju få massa "skämt".

Tanken har slagit mig att lämna SH och ej återvända, Det har den. Pga att det är som ett MÅSTE att göra skämt av t.ex. sådana här trådar.

Om det inte vore så jävla allvarligt borde du väl för fan inte skapa en tråd heller. Du har större chans att hitta en veterinär om du startar samma tråd på bukefalos.se.

Och för det första så är det inte HELT vitt. Och han är pigg och glader också så.

Anafylaktisk chock ger bla bleka slemhinnor, Visar han andra allergiska symptom så kanske han fått i sig nått olämpligt.

Men oavsett så skall du i alla fall ringa en veterinär och rådfråga snarast.

Ta det lilla lugna, Kotte är inte så gammal, inte så himla enkelt att veta exakt hur man ska göra då.

Kotte, om du ringer veterinären, eller djurkliniken där du bor så hjälper dom dig direkt med svar utan att det kostar nåt. Dom kommer fråga när han drack senast, om han har feber, vad du menar med vit på läppen och så. Sen gör dom en bedömning direkt på telefon om ni ska åka in med honom, eller om ni kanske ska bevaka bara ett tag till. Det finns alltid nån klinik i länet som har kvällsöppet, det spelar ingen roll om ni inte är kunder där sen innan, du får hjälp ändå.

Ring du bara, dom får hundra såna samtal varje dag.

Annars är kallt kokt ris ett bra tips när kräken är molokna, då får dom både i sig mat och vatten och det är skonsamt för magen. Men eftersom du ser att han ser konstig ut på läppen och tungan så experimentera inte med det nu, utan ring djurkliniken först.

Detta är då en hund det handlar om, och till TS - VAFFAN?!

Din hund visar symptom till något allvarligt, vita läppar och tunga?!:3freak Och du ställer frågan vad det kan vara till ett hojforum? Hur fan tänker du? Det kan ju handla om timmar innan det är försent.

Ta kontakt med veterinären direkt! Pucko!

Om det inte vore så jävla allvarligt borde du väl för fan inte skapa en tråd heller. Du har större chans att hitta en veterinär om du startar samma tråd på bukefalos.se.

Kan du inte sluta vässa nu. Kottsson är 16 år och vill sin jycke väl.
Mtp alla andra mer utflippade topics i OT-forumet tycker jag att du är väl snabb med personangrepp. Deprimerande trist ton.

Last edited:
Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...