Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Simp skrev:bygg en själv.
Simp skrev:bygg en själv. Skruva av dom som sitter på nu och bygg några som är ett par mm högra och testa med dessa.
RG500-Johannes skrev:Precis. Jag köpte två kul-länkar (en hgr och en vänstergängad) och fick en justerskruv svarvad som mellanstycke. Den går alltså att justera utan att lossa kullänkarna. Vill man göra det väldigt enkelt för sig, så köper man två vanligt gängade kullänkar och så har man bara en vanlig gängad stång emellan. Då behöver man dock lossa ena kullänken om man ska justera -å andra sidan justerar man ju inte hela tiden (själv labbade jag lite med det, och sedan har den varit fix).
Sedan ändras progressiviteten ofta när man ändrar geometrin, men det kan man oftast strunta i. Är man anal, som jag, så mäter man upp hur mycket det skiljer så man vet.
Ser ut såhär...
/J

dsoders2 skrev:e dom hårt påfrestade vid körning?? anars kan man kapa å svetsa...
RG500-Johannes skrev:Precis. Jag köpte två kul-länkar (en hgr och en vänstergängad) och fick en justerskruv svarvad som mellanstycke. Den går alltså att justera utan att lossa kullänkarna. Vill man göra det väldigt enkelt för sig, så köper man två vanligt gängade kullänkar och så har man bara en vanlig gängad stång emellan. Då behöver man dock lossa ena kullänken om man ska justera -å andra sidan justerar man ju inte hela tiden (själv labbade jag lite med det, och sedan har den varit fix).
Sedan ändras progressiviteten ofta när man ändrar geometrin, men det kan man oftast strunta i. Är man anal, som jag, så mäter man upp hur mycket det skiljer så man vet.
Ser ut såhär...
/J
Simp skrev:Hur mycket ska man våga förlänga? Någon som har några ideer på hur mycket som kan tänkas behövas?
gixxer_1255 skrev:Förlänga? vill du höja hojen bak skall du ha kortare hundben.
Nicks skrev:kolla med s-racing dom brukar kunna fixa det mesta!?
Simp skrev:Hur mycket ska man våga förlänga? Någon som har några ideer på hur mycket som kan tänkas behövas?
www.s-racing.sedsoders2 skrev:s-racing ??? hemsida??
dsoders2 skrev:stämmer mina bilder??? är det dom 2 prylarna som e benen??
du har inte en aning om hur mycket ca jag ska korta dom för att få några cm högre?
s-racing ??? hemsida??

gixxer_1255 skrev:Japp dina bilder stämmer, prova dig fram, ta och tillverka några provisoriska hundben av en järnbit eller plåt så att du ser höjden.
?Roggocop skrev:Jag fick en kompis att tillverka nya till min Hayabusa som jag hade.
Jag har för mig att jag fick förlänga för att höja baken,?
I vilket fall så gav en ändring på 5 mm vid hundbenet en höjning av baken med
10 mm. Det gjorde märkbar skillnad åt det bättre hållet.
Längden på hundbenet orginal var runt 120 mm.
Höj inte för mycket då cykeln kan bli ostabil i hög fart.
Lycka till....
The Editor skrev:återkom gärna med bilder av hur de blev efteråt samt info om hur mycke du korta..tack![]()
|
|
Mälaren Runt fyller 40 år
Nu på lördagen den 15 augus... |
|
|
Steve Holcombe klar för GGN!
Pressmeddelande 2026-08-10 ... |
|
|
Nya Chief Vintage Sturgis
I samband med 86:e Sturgis ... |