Hund

Fluxir skrev:
det stämmer bra det... finns två raser till dock.. :D

tax, drever å stövare, i vilken mängd av varge kommer ja inte ihåg dock... har för mig att pappa va tax å drever och mamma drever å stövare...
Min mamma har två stycken strävhåriga taxar därav så kunde jag se dragen från dem :)

tob skrev:
Min hund biter också på "befallning" och gillar ingen annan än mig. Är han också en stor idiot då? Om hunden biter på befallning är han väl förmodligen inte något större hot, om man så att säga inte hamnat i onåd hos ägaren.
Vad VÄRRE är, är väl alla ouppfostrade byrackor som biter utan att ägaren har nån som helst koll på vad som händer, dom som är lite oberäkneliga...
/T

Jag var lite otydlig och skrev lite för lite för att det skulle framgå av texten, ledsen. Saken är den att ägaren är/var? någorlunda stor inom naziströrelsen i sverige och hunden ogillade vissa typer av människor och ägaren utnyttjade detta i flera kända fall av både polis och myndighet. Hunden var uppfostrad med "handpåläggning" och inget annat och en sådan hund är alltid oberäknelig oavsett ras. Jag ville inte skriva mer om ägaren för det kunde låta som att jag kände honom vilket jag gjorde indirekt då jag umgicks med hans son. Nåja, hunden var den läskigaste jag träffat på utan att den ens har morrat åt mig medans jag har blivit biten av andra hundar men som inte ens är i närheten så läskiga.
Men som du säger så är ouppfostrade byrackor säkerligen mer farliga i de flesta fall.

Jag är delägare i dessa två luddhögar...
Mitt del är att skämma bort dom med ostbågar i soffan, och schasa ner den ena ur min säng när jag ska sova...

Bifogat

• pixel1.jpg
    pixel1.jpg
    57.2 KB · Visningar: 37
  • chili1.jpg
    chili1.jpg
    21 KB · Visningar: 41
Last edited:
GuW skrev:
Jag är delägare i dessa två luddhögar...
Mitt del är att skämma bort dom med ostbågar i soffan, och schasa ner den ena ur min säng när jag ska sova...

Fina!

Collies är de sötaste, vackraste och klokaste hundarna som finns. Har själv en blue merle tik som heter Sabina och är 13 år gammal. Ska se om jag hittar ett kort på henne.

mange hunder har kupert svans / öron, hur gör man detta? kutter de av en del av svansen f.eks? if so, er ikke det dyremishandlig av verste sort? :confused:

Azzurro skrev:
mange hunder har kupert svans / öron, hur gör man detta? kutter de av en del av svansen f.eks? if so, er ikke det dyremishandlig av verste sort? :confused:

Jo, det är djurmisshandel, och således förbjudet i Sverige.
Vissa hundar slår sönder sina svansar väldigt lätt, och därför utförs medicinsk kupering av somliga hundar.

GuW skrev:
Jo, det är djurmisshandel, och således förbjudet i Sverige.
Vissa hundar slår sönder sina svansar väldigt lätt, och därför utförs medicinsk kupering av somliga hundar.

Ok, godt å høre at det er förbjudet.
Men hva med boxere, de har jo kort svans, är dom född med det?

Er det ingen som har st. bernard? har hatt lyst på en st. bernard helt siden jeg så båtsmann for förste gang.

Boxer är rock´n roll :banana

Bifogat

• 3482.jpeg
    3482.jpeg
    35.7 KB · Visningar: 78
Maxxi skrev:
Inte min hund , men är inte kupering förbjudet numera?

jo det er slik jeg har forstått det. Jeg tenkte bare sånn generelt, siden det er förbjudet, har alle hunder lång svans, eller finnes det hunderaser som er född med kort svans? dobermann, bulldog f.eks?

Azzurro skrev:
jo det er slik jeg har forstått det. Jeg tenkte bare sånn generelt, siden det er förbjudet, har alle hunder lång svans, eller finnes det hunderaser som er född med kort svans? dobermann, bulldog f.eks?

Vissa hundraser föda med kort svans, i några hundraser kan endel födas med s.k "stubbsvarns" (tror jag det heter) och kan då se kuperade ut. Dobermann har lång fin svans och föds inte med kort svans. Någon annan här kanske har bättre koll än mig vilka raser som kan födas med kort svans?

Back