Hundägare...

Min (vår) hund är en del av familjen och jag skulle aldrig lämna bort honom för min egn bekvämlighet.

Sån här läsning får mig att må illa.....
hur f-n kan folk göra såhär!!???

fy fän alltså :3freak
tårögd blev man :gråta :(
fattar inte hur man kan göra så....
jag skulle aldrig få för mig att göra en
sån grej för min Figaro

Bifogat

• IMG_0673.JPG
    IMG_0673.JPG
    103.2 KB · Visningar: 68
Man är dum i skallen om man lämnar bort hunden/katten eller whatever för att man inte får ha husdjur i nya lägenheten. Skaffa en annan lägenhet och ta erat ansvar för helvetet.

fy fan, att så många människor väljer att gör detta mot någon/"något" de älskar och som älskar dem. fy fan.

fan nu vill man ju bara hem o gossa med egna hunden skulle sälja allt ja äger och har för han över min döda kropp att jag lämnar han i från mig

Jo... Tyvärr är det väldigt vanligt att det blir så här...! :(
Den texten berör verkligen...

Man känner sig löjlig när man sitter framför skärmen med en klump i halsen och fuktiga ögon.
Men jag antar att det är sunt, jag skulle aldrig i mitt liv kunna tänka mig att försaka ett husdjur för någon annans skull på det viset.
Skaffar man ett husdjur(speciellt en hund som är ett flockdjur) så har man också skaffat sig ett ansvar över djuret.
Att det inte skadar eller stör någon i onödan, att det inte kommer till skada eller utsätts för onödigt lidande och att det när slutet kommer får en chans att dö en värdig och smärtfri död.

sEiKo skrev:
Man känner sig löjlig när man sitter framför skärmen med en klump i halsen och fuktiga ögon.
Men jag antar att det är sunt, jag skulle aldrig i mitt liv kunna tänka mig att försaka ett husdjur för någon annans skull på det viset.
Skaffar man ett husdjur(speciellt en hund som är ett flockdjur) så har man också skaffat sig ett ansvar över djuret.
Att det inte skadar eller stör någon i onödan, att det inte kommer till skada eller utsätts för onödigt lidande och att det när slutet kommer får en chans att dö en värdig och smärtfri död.

Texten berör de flesta och känner man som du och jag så har man förmågan att känna empati med levande varelser. :)

Usschh!! hämskt.
Har en hund jag fick när jag var 16, hon lever än och är jätte lekfull.
Hon är nu 14 år och måste nog inom det närmaste året kanske åka till sjukan för att gå vidare, vill absolut iinte att denn adag skall komma, men det
måste den. :gråta

floodi skrev:
välldigt fin såg ut som en rottisvalp genom att den var ganska smal i ansiktet
men inte så konstigt om det är en dobermann.
goa mysiga hundar :banana :banana

goa som bara den :)
efter fyrverkerierna så är han extra go :Bugar

Bästa vännen man någonsin haft.

Simbo...han e 11 år.

Bifogat

• DSC00904 (Small).JPG
    DSC00904 (Small).JPG
    35 KB · Visningar: 34
  • DSC01062 (Small).JPG
    DSC01062 (Small).JPG
    37.5 KB · Visningar: 46