Huggande koppling

Blådåren

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2004
Hoj
-
Jag har en SP-1 -00 sen ca en månad tillbaks. Vid några enstaka tillfällen när den är kall hugger den på kopplingen, det är som att släppa ut kopplingen helt fastän jag försöker slira iväg. Jag brukar lägga i friläge och sen lägga i växeln igen för att komma iväg överhuvudtaget. Nån som har en aning om vad det kan vara för fel??

Mvh/ annörs

Det kan vara en eller flera av lamellerna som är trasiga så att dom hugger tag i spåren i den inre kopplingskorgen.

Jag har en teori om att det kan vara grader på lamellerna som hugger tag i kopplingskorgen men jag har ingen aning varför det endast händer när den är kall.

Njae... SP1 har nåt bekymmer med huggande koppling ibland ... HW här på forumet har lagat just en huggande koppling på SP1 om jag inte minns fel... fråga på www.vtr.nu chansen är högre att någon där har haft samma problem

//håkan

Blådåren skrev:
Jag har en SP-1 -00 sen ca en månad tillbaks. Vid några enstaka tillfällen när den är kall hugger den på kopplingen, det är som att släppa ut kopplingen helt fastän jag försöker slira iväg. Jag brukar lägga i friläge och sen lägga i växeln igen för att komma iväg överhuvudtaget. Nån som har en aning om vad det kan vara för fel??

Mvh/ annörs

har hört om detta innan men kan inte placera vart jag hört det. Men det ska vara nåt med att lamellarna klibbar ihop när dom är kalla eller nåt sånt.

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!