Förut när jag hade min hoj inne på ava nämnde verkstadskillen att koppling högg när man slirade på kopplingen. Det berodde enligt honom på att kopplingskorgen var sliten och behövdes byta ut. Har kört med detta sen sen april och inte riktigt störts av problemet men har märkt att det finns där.
I måndags fick jag hem en ny kopplingskorg från ebay och tänkte idag byta men när jag tagit upp allt så kollar jag på korgen och det ser ju bra ut?! Lite märken men de är så man knappt känner dom med fingrarna. Jag har testat att byta olja också innan jag beställde korgen (från castrol till biltema) utan någon skillnad. Vad kan det då bero på att den hugger? Känner det vid 4k+ varv och slirande vid start.
Självklart tog jag bilder på sakerna så ni inte tror jag står här och ljuger

I måndags fick jag hem en ny kopplingskorg från ebay och tänkte idag byta men när jag tagit upp allt så kollar jag på korgen och det ser ju bra ut?! Lite märken men de är så man knappt känner dom med fingrarna. Jag har testat att byta olja också innan jag beställde korgen (från castrol till biltema) utan någon skillnad. Vad kan det då bero på att den hugger? Känner det vid 4k+ varv och slirande vid start.
Självklart tog jag bilder på sakerna så ni inte tror jag står här och ljuger