Ozena
Ny medlem
Hej!
Har ett problem som jag skulle vilja ha hjälp med lite synpunkter om vad det kan vara.
Vi börjar för två veckor sedan, hade kört en sträcka med varierande hastighet 50 - 70 km/h. Kommer äntligen till 110 km/h och drar lite på rullen. Kommer upp i c:a 100 km/h, då börjar motorcykeln "hucka". Den orkar inte kliva upp över 100 km/h. Svartrök kom även i ansiktet på mig kamrat som åkte bakom. In med hojen till verkstad som blåser ren luftfiltret samt rengör förgasarna. Enligt mekanikern innehöll dessa en del avlagringar och detta kunde vara en tänkbar förklaring. Betalade vacker och testade hojen som då funkade kanon.
Körde igår, liknande scenario. Drog på och helt plötsligt orkade inte hojen accelera över ett visst varantal. Obs, när jag växlade upp och därigenom nådde lägre varv orkade hojen upp i hastighet. Vi körde direkt till MC-verkstad. Den enda åtgärden han gjorde var att tömma förgasarna. Jag lyfte däremot på sadeln och upptäckte att luftningsslangen till tanken låg tätt mot "väggen" innanför luftfiltret. När jag flyttade på denna rann det vatten yr den. Startade hojen, den gick att varva och var inget problem att "bränna ur" på högre varv.
Min fråga är:
Kan det ha varit luftningsslangen till tanken som spökade eller sitter bekymret i förgasarna? Den går jämnt och fint på alla cylindrar, inga missljud. Tändstiften är bytta i höstas. Vilka teorier har ni?
Mvh Ozena
Har ett problem som jag skulle vilja ha hjälp med lite synpunkter om vad det kan vara.
Vi börjar för två veckor sedan, hade kört en sträcka med varierande hastighet 50 - 70 km/h. Kommer äntligen till 110 km/h och drar lite på rullen. Kommer upp i c:a 100 km/h, då börjar motorcykeln "hucka". Den orkar inte kliva upp över 100 km/h. Svartrök kom även i ansiktet på mig kamrat som åkte bakom. In med hojen till verkstad som blåser ren luftfiltret samt rengör förgasarna. Enligt mekanikern innehöll dessa en del avlagringar och detta kunde vara en tänkbar förklaring. Betalade vacker och testade hojen som då funkade kanon.
Körde igår, liknande scenario. Drog på och helt plötsligt orkade inte hojen accelera över ett visst varantal. Obs, när jag växlade upp och därigenom nådde lägre varv orkade hojen upp i hastighet. Vi körde direkt till MC-verkstad. Den enda åtgärden han gjorde var att tömma förgasarna. Jag lyfte däremot på sadeln och upptäckte att luftningsslangen till tanken låg tätt mot "väggen" innanför luftfiltret. När jag flyttade på denna rann det vatten yr den. Startade hojen, den gick att varva och var inget problem att "bränna ur" på högre varv.
Min fråga är:
Kan det ha varit luftningsslangen till tanken som spökade eller sitter bekymret i förgasarna? Den går jämnt och fint på alla cylindrar, inga missljud. Tändstiften är bytta i höstas. Vilka teorier har ni?
Mvh Ozena