http://www.sexbrott.com

Dock, är återfallen rätt höga bland peddos, genom detta sätt bli utfrysta ur samhället och samhällets gemenskap innebär ju i bästa fall att de flyttar upp till någon avlägsen plats utan grannar, utan chans till umgänge. Tvångsförflyttning är ju inte lagfäst änsålänge...
Faktum är att den inte är hög för alla men det är kanske ointressant, dessutom är återfallsrisken för sexbrottslingar lägre än för "vanliga" kriminella. Vad som är intressant är att återfallsrisken ÖKAR om du inte bli intergrerad i samhället. Det finns, givetvis, forskning på detta från bl.a. USA där de har haft SORNA under en tid nu och inget har antytt att samhället har blivit säkrare samtidgt bygger alla effektiva behandlingsmetoder, som det trots allt finns, på en intergrering i samhället.

Så vad jag vill komma till: Är du för en sådan här sida om det ökar den totala återfallsrisken och i så fall bidrar till att barn blir utsatta för övergrepp? Allt i den fria informationens namn.
Eller ska vi kankse tänka oss för en eller två gånger innan vi kastar oss över detta?

Dessutom gör man det enkelt för sig om man påstår att allt detta är "för offenas skull". Tror ni verkligen att alla offer vill att alla i byn ska känna till vad de blivit utsatta för?

Det är folks årsinkomst också men du kan inte gå in på nätet för att få ut uppgifter gratis/utan registrering för den sakens skull, på skattekontoret och bibblan funkar det däremot.

Tack för den banbrytande idén att bibilioteken skall tillhandahålla den lokala pedofildatabanken, eller vad du nu ville ha sagt. :3freak

För övrigt har du fel, man kan visst läsa folks årsinkomst direkt på nätet, det stod om att Skatteverket vill stoppa det så sent som i förra veckan i tidningen. Oklart varför, även det.

Tack för den banbrytande idén att bibilioteken skall tillhandahålla den lokala pedofildatabanken, eller vad du nu ville ha sagt. :3freak

För övrigt har du fel, man kan visst läsa folks årsinkomst direkt på nätet, det stod om att Skatteverket vill stoppa det så sent som i förra veckan i tidningen. Oklart varför, även det.

Jag är emot att sexbrott publiceras offentligt på nätet, även på bibblan. Däremot skulle man kunna få utdrag av domar direkt via domstol.

Var kan man läsa om folks årsinkomster på nätet utan att regga sig/betala för det?

...
2. Onödig oro och rädsla. Sitter man och regelbundet scannar den här typen av sajter är risken större att man blir ÄNNU räddare och ÄNNU mer överbeskyddande. Man börjar helt enkelt se sexbrottslingar och peddos överallt...

Håller helt med. Då får vi ett samhälle där alla börjar beväpna sig på olika sätt och risken för ökad våld och misstag drabbar fler oskyldiga.

Låt också barnen få vara barn så länge det går och skräm de inte i onödan till att bli rädda för alla människor de möter. Det räcker med att de inte kan sova på natten för alla spöken och troll.

Så vad exakt har du gjort då??? Du sitter ju och påstår att du känner så mycket för de stackars barnen?? Det var väl inte bara en massa tomma ord???
Vi har fyra fadderbarn i familjen, ett var.
Dina insatser har faktistk inget med mig att göra.
Jo, det har faktiskt helt och hållet med folk som dig att göra. Det är sådana som du som vill begränsa möjligheten att identifiera sexbrottslingar i grannskapet. Det är sådana som du som vill släppa ut dömda pedofiler ur fängelset av "humanitära" skäl (jodå, det vill du visst det. Du kan knappast tänka dig ett fängelsestraff livet ut). Det är sådana som du som med emfas betonar förståelse och empati snarare än fördömande av grovt kriminella. Det genomsyrar det mesta du skriver.

Dessutom gör man det enkelt för sig om man påstår att allt detta är "för offenas skull". Tror ni verkligen att alla offer vill att alla i byn ska känna till vad de blivit utsatta för?

Det där är nog första bra poängen mot spridandet av sådana uppgifter.
Man behöver i och för sig inte beskriva vare sig gärningen i detalj eller offrets identitet.

Faktum är att den inte är hög för alla men det är kanske ointressant, dessutom är återfallsrisken för sexbrottslingar lägre än för "vanliga" kriminella. Vad som är intressant är att återfallsrisken ÖKAR om du inte bli intergrerad i samhället. Det finns, givetvis, forskning på detta från bl.a. USA där de har haft SORNA under en tid nu och inget har antytt att samhället har blivit säkrare samtidgt bygger alla effektiva behandlingsmetoder, som det trots allt finns, på en intergrering i samhället.

Okej, blanda äpplen och päron till en fruktkompott. Mer konstruktivt inlägg hade jag faktiskt väntat mig. Sakligt du vet, avgränsande pyttsan heller.
Lite besviken där:(

Sorna har gjort det uppmärksammat, med legalt stöd dessutom (bättre tillvägagångssätt och ger större rättssäkerhet än vad som nu förekommer här), och lett till kristallklara besked att dessa peddosar inte är önskvärda i samhället.

Effektiv behandlingsmetod finns, för att förhindra återfall, men praktiseras inte, pga den ses som en smula kontroversiell av den humanitära lobbyn, dvs fysisk kastrering.

Så vad jag vill komma till: Är du för en sådan här sida om det ökar den totala återfallsrisken och i så fall bidrar till att barn blir utsatta för övergrepp? Allt i den fria informationens namn.
Eller ska vi kankse tänka oss för en eller två gånger innan vi kastar oss över detta?
Ökning av återfallsrisken pga information finns tillgänglig. Långsökt....du menar de kommer känna för att knulla barn ytterligare mer frekvent, göra mer övergrepp för att allmänheten har tillgång till information.

Så fri information är den utlösande faktorn till ökad pedofeli. Har du någon undersökning att stödja dig på ang. detta, då gärna i svenskt sammanhang.

Ifall att du har, så är ju fysisk kastrering helt klart det bästa för att undvika sådana "stressfaktorer"

Vi har fyra fadderbarn i familjen, ett var.

Jo, det har faktiskt helt och hållet med folk som dig att göra. Det är sådana som du som vill begränsa möjligheten att identifiera sexbrottslingar i grannskapet. Det är sådana som du som vill släppa ut dömda pedofiler ur fängelset av "humanitära" skäl (jodå, det vill du visst det. Du kan knappast tänka dig ett fängelsestraff livet ut). Det är sådana som du som med emfas betonar förståelse och empati snarare än fördömande av grovt kriminella. Det genomsyrar det mesta du skriver.
Jag har precis suttit i samtal med en tjej som agerat pris i pappas pokerkvällar när hon var åtta år gammal. Jag har hört om hennes mardrömmar och självförakt och hur hon upplever att ingen ställer upp för henne. Att då mötas av ditt svammel om att jag vill släppa ut pedofiler på gatan finner jag lite provocerande och väljer att inte kommentera mer än så här.

Bra att du har fadderbarn, borde fler ha, men att det skulle göra Sverige till en tryggare plats för barn tvivlar jag på...

Att då mötas av ditt svammel om att jag vill släppa ut pedofiler på gatan finner jag lite provocerande och väljer att inte kommentera mer än så här.
Finner du det verkligen inte mer provocerande att den där pappan kommer bli utsläppt efter några år (om han ens har blivit inlåst)?

Okej, blanda äpplen och päron till en fruktkompott. Mer konstruktivt inlägg hade jag faktiskt väntat mig. Sakligt du vet, avgränsande pyttsan heller.
Lite besviken där:(

Sorna har gjort det uppmärksammat, med legalt stöd dessutom (bättre tillvägagångssätt och ger större rättssäkerhet än vad som nu förekommer här), och lett till kristallklara besked att dessa peddosar inte är önskvärda i samhället.

Effektiv behandlingsmetod finns, för att förhindra återfall, men praktiseras inte, pga den ses som en smula kontroversiell av den humanitära lobbyn, dvs fysisk kastrering.

Ökning av återfallsrisken pga information finns tillgänglig. Långsökt....du menar de kommer känna för att knulla barn ytterligare mer frekvent, göra mer övergrepp för att allmänheten har tillgång till information.

Så fri information är den utlösande faktorn till ökad pedofeli. Har du någon undersökning att stödja dig på ang. detta, då gärna i svenskt sammanhang.

Ifall att du har, så är ju fysisk kastrering helt klart det bästa för att undvika sådana "stressfaktorer"
Å andra sidan hade jag också väntat mer från dig och jag måste fatta mig kort p.g.a. jobb.
Kastrering är illa eftersom många övergrepp handlar om makt, inte sex. Alltså använder de tillhyggen istället.
Hur du kan tolka mitt inlägg som att fri information skulle vara en utlösande faktor övergår mitt förstånd, som iofs kanske inte är så stort. Däremot är bristande integration en, av flera, riskfaktorer och om du blir utpekad/utfryst så är det alltså en riskfaktor.
Generella uttalande är alltid problematiska, men det är alltså fel att säga att alla sexdömda återfaller eller att de gör det mer än andra kriminella. För vissa sexbrott av incestuöstyp är återfallsrisken mindre än 1%. Men det blir lite jobbigt att gå igenom de olika typerna en efter en.
Effektiva metoder används visst, om än vi i Sverige ligger lite efter t.ex. Canada. I Sverige har du t.ex. ROS.
Har inte tid till mer svar nu.

Å andra sidan hade jag också väntat mer från dig och jag måste fatta mig kort p.g.a. jobb.
Kastrering är illa eftersom många övergrepp handlar om makt, inte sex. Alltså använder de tillhyggen istället.
Kastrering som tillvägagånssätt har varit känd i alla tider, för att skapa allt från kastransångare till fogliga enucker som inte ska gå och flukta i haremet.

Vilket är känt som framgångsrikt för att skapa fogliga individer i traditionell mening.

Så, det skulle bli våldsverkare istället för pedofiler?

En annan kontroversiell behandlingmetod är ju klart lobotomering, de blir ju lugna som lamm...:brynad
Bättre än ROS eftersom satisfaction guaranteed:gnissla
Hur du kan tolka mitt inlägg som att fri information skulle vara en utlösande faktor övergår mitt förstånd, som iofs kanske inte är så stort.
Genom det här:
Allt i den fria informationens namn.
Felaktigt tolkat, isf ber jag om ursäkt.
Generella uttalande är alltid problematiska, men det är alltså fel att säga att alla sexdömda återfaller eller att de gör det mer än andra kriminella
Nu börjar du få till det!
Mot brottsbalken dömda är sexdömda cirkus en procent. Pedofilbrott långt under det.

Pedofiler är återfallsbenägna men inte i den grad i jämförelse jämförbart med Pundar-Lasse som gör en volta! Därav mitt tidigare påpekande. Förstår dock att du ville göra ngn försök till retorisk poäng med lite mix.;)

Btw, hoppas att du kan "lappa" ihop den där tjejen som var pokerpris. Annars blir jag förbannad:mad:

Eftersom det bara är en minoritet av alla sexbrottslingar som åker fast så skapar det bara en falsk säkerhetskänsla.

Ja...eftersom många sexbrott begås av farsor och anhöriga till barnen som inte vågar yppa ett knyst om vad som pågår.

FI FAN!!! :mad:

Vad är det för fel på folk.??

En annan kontroversiell behandlingmetod är ju klart lobotomering, de blir ju lugna som lamm...:brynad
Bättre än ROS eftersom satisfaction guaranteed:gnissla

Förstår dock att du ville göra ngn försök till retorisk poäng med lite mix.;)

Btw, hoppas att du kan "lappa" ihop den där tjejen som var pokerpris. Annars blir jag förbannad:mad:
Jag vet inte varför och antagligen är det helt fel av mig men jag gillar konstigt nog dina inlägg även när dem är kritiska mot mina inlägg. Trots allt verkar du ofta så...resonlig på något vis. :krama

Jag hoppas att det inte är mig du hade tänkt bli förbannad på!

Jag har precis suttit i samtal med en tjej som agerat pris i pappas pokerkvällar när hon var åtta år gammal.

Relaterad men hyfsat ovidkommande fråga:
Är de där historierna om de allra märkligaste och grövsta övergreppen sanna? Jag tycker många av dem är så makalösa att man undrar faktiskt, samtidigt vill man väl att det ska vara trams för det skulle kännas så mycket bättre om pappor inte fann en marknad att sälja deras 8-åriga döttrar på av en slump...

Så exakt vad har du gjort för alla dessa barn som du vurmar så för??
Förutom att skriva en massa "häng-dem-högt-inlägg"???

Sitter du i någon jourtelefon? Är med i Rädda barnen? Stöttar brottsofferjourer? Ställer upp som stödperson för våldsoffer?? Du kanske t.o.m. har engagerat dig i någon barn- och ungdomsorganisation??

eller är detta, som jag misstänker, bara ytterligare en av alla engagerade humanister som bara snackar och använder offer som "gisslan" för att propagera för dina hämdbegär??

Men käre Bonny, allas vår lille psykolog, du om någon borde vara medveten om att man faktiskt FÅR tycka och tänka alldeles fritt, och dessutom uttala sig om det på ett publikt forum.
Man behöver inte göra ett jävla smack för ungarna bara för att uttala sig så som han gjorde. Eller så har jag missat något.
Ditt sätt att plantera någon i skorna på det viset är minst lika barnsligt som en del av mina egna uttalanden. Se så, be om förlåt nu.

Jag vet inte varför och antagligen är det helt fel av mig men jag gillar konstigt nog dina inlägg även när dem är kritiska mot mina inlägg. Trots allt verkar du ofta så...resonlig på något vis. :krama
Kritisk bedömning av fakta brukar inte vara så dumt...
:krama

Btw, fann detta SORNA i sverige inte så dumt ändå kanske:gnissla

Jag hoppas att det inte är mig du hade tänkt bli förbannad på!

Närå, bara ifall du misslyckas och sätter mitt hopp på att du är rätt vass på behandling av tjejen. :tummenupp

Skulle tro att typerna bakom sådana här "hänga ut kriminella-sidor" gör sig skyldiga till brott. Förtal om inte annat. Nog bara en tidsfråga innan vi får se en process om ansvar för förtalsbrott.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg