http://www.eracing.se/shop/

jerry78

Medlem
Gick med
4 May 2005
Hoj
Yamaha Dragstar 1100
hej!!
undrar bara om nån beställt här??? tar et lång tid att få grejorna??
mvh jerry

2fast4hjo skrev:
Köpt bl a knäpuckar därifrån, fick hem dem mellan 4 till 5 arbetsdagar :tummenupp

Minus för att frakten är dyr :gnissla

Hur dyrt vart frakten för dig?

Fanns ganska många billiga prylar där...

Jag har ett depåstöd på gång därifrån. Lite försenat är det visst, men för tidigt att avgöra om dom sköter sig bra eller inte. Stödet borde dyka upp hos mig nu i veckan, om dom håller vad dom har lovat.

Jag köpte ett racetanklock där, fick fel dock. De tog in dessa från USA och de hade i sin tur skickat fel, sedan dess har de bytt till en italiensk leverantör.
De sade att de skulle skicka ett nytt tanklock från den italienska leverantören också förutom det kassa/felaktiga som jag skulle behålla. Har ännu ej fått det nya, men får jag det så är jag nöjd. Då har dom skött sig bra :tummenupp

Frakt på 149 kr är väl inte så jävla mycket, det var väl Postens vanliga avgifter? Klaga på Posten istället :va

Okej nu är jag kanske inte helt opartisk :) men Dretman och Bivven är betydligt billigare än greven på många saker :) plus att man får det man vill ha riktigt snabbt om det finns hemma

2fast4hjo skrev:

har väl inget med Eracing att göra det är ju posten som tar den avgiften du kunde ju ha köpt något mer också

Gottis skrev:
Okej nu är jag kanske inte helt opartisk :) men Dretman och Bivven är betydligt billigare än greven på många saker :) plus att man får det man vill ha riktigt snabbt om det finns hemma

har väl inget med Eracing att göra det är ju posten som tar den avgiften du kunde ju ha köpt något mer också

Skrev bara att det var en nackdel, jag är supernöjd med deras service.

Nu gjorde jag inte det men ta t ex att man bara skulle köpa knäpuckar så är ju frakten nästan halva priset av vad dem kostar = billigare att köpa på annan firma.

Last edited:
2fast4hjo skrev:
Nu gjorde jag inte det men ta t ex att man bara skulle köpa knäpuckar så är ju frakten nästan halva priset av vad dem kostar = billigare att köpa på annan firma.

ja om man ska köpa sånna små saker så är det nog billigast att typ åka till ett ställe som säljer dom överdisk. lr Beställa från WIZ direkt men då får du betala online med kortet plus att frakt tillkommer från England...

Grabbarna på E-racing kan ju iaf inte hjälpa vad posten tar för postförskott bike trollhättan lr Greven hade fått göra samma sak.. så du får faktiskt skylla dig själv :7peta

Jag har beställt tankcover och clip on där plastpluggarna saknades iof deras fel. Allt har leverats hitills.
Ett problem är att dom svara sällan när man ringer och ringer aldrig upp när man ber om det vilket JAG tycker är en stor nackdel.

har väntat i 1 1/2 månad på mitt slip on! så jag mailade dom å sa att jag skiter i det helt enkelt, fick en otroligt dålig förklaring på varför det dröjer så förbannat.

När mitt depåstöd inte dök upp i förra veckan, mailade jag och frågade om det hade hänt nåt. Fick svar att han hade varit sjuk och inte kunnat packa paket, men att det skulle vara på gång. Om han nu verkligen hade varit sjuk kan man ju förstå att jag inte hade fått något besked om att det var försenat, men annars skulle man ju vilja veta sådant.

I alla fall dök stödet upp i tisdags, och det känns faktiskt som kvaliteten är ganska bra så jag är nöjd. :)

Beställde nyss däckvärmare m m, skickades dagen efter och efter ytterligare en dag hade jag dem. :tummenupp

Jag betalade för en uppsättning racekåpor för två veckor sedan men har fortfarande inte fått dem då de inte har några kartonger att skicka dem i... :rolleyes:

Tranicos skrev:
2553857 Jag betalade för en uppsättning racekåpor för två veckor sedan men har fortfarande inte fått dem då de inte har några kartonger att skicka dem i... :rolleyes:
Trist!
Jag har beställt flera gånger från dem och det har aldrig varit några problem så jag är nöjd :tummenupp

Tranicos skrev:
2553857 Jag betalade för en uppsättning racekåpor för två veckor sedan men har fortfarande inte fått dem då de inte har några kartonger att skicka dem i... :rolleyes:

Jag köpte mina kåpor av dem å de funkade fint. Som jag fattat de så lägger dom ned pga tidsbrist.

Dom kommer säkert snart:tummenupp

Jadå, han har bekräftat via mail flera gånger att de skickas så snart de nya kartongerna dyker upp. Men man blir ju alltid lite orolig när man betalar i förskott. :)

ett litet utdrag från deras hemsida:
Utförsäljning!
Efter en lång tids övervägande har vi (Calle & Amir) kommit fram till att verksamheten skall styras in mot en annan riktning än vad den för närvarande går ut på. Anledningen till detta är främst den tidsbrist som under hela våren har skapat bekymmer både för oss, men framförallt för er kunder som fått vänta på svar och ordrar alldeles för länge. E-racing är och har hela tiden varit menat som ett hobbyprojekt att arbeta med på sidan av våra ordinarie sysselsättningar. Sista halvåret så har dock hela projektet spårat ur och växt oss ur händerna, och befinner sig nu i ett tillstånd då det är ohållbart för oss att handskas med det om vi samtidigt skall klara av att hålla servicen uppe samt klara av våra privatliv + arbeten.

De produkter som finns kvar i shopen är allt sådant som finns hemma på hylla. Skulle det vara så att något inte finns hemma vid beställning så är det heller inget vi tar hem då vi avser att avveckla försäljningen genom E-racing. Skulle så vara fallet att något har tagit slut redan, så meddelar vi givetvis kunden om det.

Ordrar lagda före 2006-06-27 Innefattas inte av detta utan dessa kommer att behandlas som "vanliga" ordrar.

har själv försökt o fått tag i dom med anledning av bra pris på kolfibertankar men med dåligt resultat.
har via mail försökt fått reda på deras leverantör av kolfiber, men även det utan resultat.

Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back