HTC touch diamond?

Nu har jag köpt en HTC Touch Diamond 2... dyr mackapär på 5600 kr eller vad det var på NetOnNet. Blev en USB-snäcka oxå så man kan bli "hands free" i bilen. yay.

Men hittills så det topp-betyg då den är en aning snabbare än min Touch Dual och skärmen är ultraskarp som på Touch HD! :tummenupp

Den har även WiFi, Inbyggt GPS, FM-radio m.m. ... så jag är jäkligt nöjd. Får hoppas jag kan behålla den är mobilen ett tag iaf innan något nytt kommer ut man måste ha. Hehe!

Fiska upp igo 2008. Funkar fint tycker jag :)

Annars finns garmin också på samma ställe.

Själv föredrar jag TomTom. Jag har provat dom ovanstående, plus nån till, men TomTom är favoriten.

Igo8 är riktigt trevlig, men det är lite besvärligt att lägga in fartkameror och annat. Det är nog anledningen till att jag gillar TomTom bättre tror jag, för där är det busenkelt.
Garmin som många tycker är överlägset, gillar jag inte alls, av nån anledning som jag inte vet själv.

Men det är som sagt min personliga åsikt. Det bästa är väl att prova sig fram.

Jag hatar HTC såååå jävla mycket. Det kan ju inte bli sämre.... min racklar och hänger sig och fan hela tiden. Som telefon är dom ju även totalt värdelösa.

Edit: Min är ju också en jobbtelefon och är väl inte direkt nyaste modellen.... men vad är det för fel???

Vad har du för modell då?
Jag har en Touch Pro och jag tycker inte att den hänger sig ofta. Visst var den lite buggig i början men efter att ha lagt in den senaste ROM-uppdateringen så drar den mindre än hälften så mycket ström som innan och den har inte hängt sig en enda gång.
Kör man med den programvara som telefonen kom med så kan dom vara buggiga och batteritörstiga. Det kan jag hålla med om.

Varken TomTom eller Garmin är ju gratis...

Äre någon annars som vet hur man förbestämmer i TouchFlo 3D att om man har WiFI igång att denna internetkoppling används istället för att mobilen börjar dra igång 3G-kopplingen som kostar pengar...?

Last edited:
A men va fasen... jag tror jag lyckades repa skärmen med min nagel... det sa "rischt" som tyg o tada... ett hårsmalt streck med regnbågens färger.

Går det få fronten bytt, eller kan man byta själv på något sätt?

ARG! Just nu... på mig själv tror jag. Fast lite väl känslig var allt ytan.

A men va fasen... jag tror jag lyckades repa skärmen med min nagel... det sa "rischt" som tyg o tada... ett hårsmalt streck med regnbågens färger.

Går det få fronten bytt, eller kan man byta själv på något sätt?

ARG! Just nu... på mig själv tror jag. Fast lite väl känslig var allt ytan.
Låter mysko. Har du "glasskärm" eller "plastskärm"?

Min diamond 1 har som en plastskiva framför själva skärmen som gör den lite mjuk. Har inte lyckats repa den än trots naglar/pennor.

Låter mysko. Har du "glasskärm" eller "plastskärm"?

Min diamond 1 har som en plastskiva framför själva skärmen som gör den lite mjuk. Har inte lyckats repa den än trots naglar/pennor.
Ja det är en plastskärm som sviktar rätt mycket. Ska ringa HTC support o se vad de har att säga.

Det är touchen som sviktar. Ligger som ett lager ovanpå displayen så den kostar nog lite mer än bara en "plastskiva" :gnissla
Till SE P1 var den inte så dyr iaf, gick på runt 150kr exkl arbetskostnad. Fast så billigt är det antagligen inte på diamond..

Till SE P1 var den inte så dyr iaf, gick på runt 150kr exkl arbetskostnad. Fast så billigt är det antagligen inte på diamond..

Det är iofs inte så mycket, men dyrare än bara en plastskiva. Fast med tanke på att det tog Swedie 1(?) dag att repa den första så blir det nog dyrt i längden :hihi

Jag har för mig att vi köper in 3½ tums displayer med touchpanel för runt $10 på jobbet så dom tjänar nog en del på reservdelarna ändå. Både SE oh HTC lär ha lite större volymer än oss...

Det är ju HD-kvalite på telefonen så skärmen lär ju vara extra dyr. Jag kan dock leva med rispan. Den syns mest när det är ljus / vit bakgrund så det är OK ändå.

Lär ju bli fler repor till slut.

Jag använder min lur som modem till datorn för tillfället, och får säga att det fungerar helt ok, dock så kör jag med sladd mellan telefonen och datorn då datorn saknar buetooth, men funderar på att köpa en bluetooth mottagare som man trycker in i usb-porten på datorn. Dock så de som jag har kollat på står det att de klarar överföring på 2-3mbps. Kommer man märka stor skillnad på internet om man kör via bluetooth istället?

Jag använder min lur som modem till datorn för tillfället, och får säga att det fungerar helt ok, dock så kör jag med sladd mellan telefonen och datorn då datorn saknar buetooth, men funderar på att köpa en bluetooth mottagare som man trycker in i usb-porten på datorn. Dock så de som jag har kollat på står det att de klarar överföring på 2-3mbps. Kommer man märka stor skillnad på internet om man kör via bluetooth istället?

...tänk på att sladden ser till att luren laddas samtidigt...

Min gamla P3600 käkar batteri när man har BT och 3G igång, och surfar...

/J

Det är ju HD-kvalite på telefonen så skärmen lär ju vara extra dyr. Jag kan dock leva med rispan. Den syns mest när det är ljus / vit bakgrund så det är OK ändå.

Lär ju bli fler repor till slut.

Det borde gå att byta bara touchpanelen.

Jag har upptäckt en sak. När jag får SMS och skärmen är "av" genom att jag t.ex tryckt på "off"-knappen ovanpå mobilen för att så att säga stänga av skärmen... då reagerar inte mobilen när SMS kommer vilket är otroligt irriterande. Vem vet även om inte samtal blockeras oxå!? SMSen kommer inte fram förrän jag aktiverar telefonen! Då står de på kö o väntar o signalen låter...

Är detta känt? Har inte haft detta problem på mina tidigare HTC-mobiler med Windows Mobile.

Jag har upptäckt en sak. När jag får SMS och skärmen är "av" genom att jag t.ex tryckt på "off"-knappen ovanpå mobilen för att så att säga stänga av skärmen... då reagerar inte mobilen när SMS kommer vilket är otroligt irriterande. Vem vet även om inte samtal blockeras oxå!? SMSen kommer inte fram förrän jag aktiverar telefonen! Då står de på kö o väntar o signalen låter...

Är detta känt? Har inte haft detta problem på mina tidigare HTC-mobiler med Windows Mobile.

På min touch cruise så finns det någon inställning där man kan ange vad man vill ska hända när man trycker på off knappen.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!