HTC Touch Cruise håna/häckla/hylla/knäcka?

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Tjo!

Jag har tröttnat på min "standardnalle" och funderarpå att skaffa mig en HTC Touch Cruise. Tycker den är ser riktigt snygg ut och har en massa roliga funktioner att slå ihjäl tid med.

Kan man knäcka tomtom-GPS-funktionen?
Skriver man sms långsamt?

Finns det andra modeller som är ljusår bättre? Diamond?

Priset ska helst inte överstiga 4500:- och jag vill gärna ha en liten lur i fickan men stor och pekvänlig skärm när man har den i handen. Antar att det får bli en kompromiss där.

//Marky

Får uppfattningen om att dom inte är så kritiska på den sidan :va

Last edited:
HTC rockar. :) Min gamla P3600 bara tuffar på, och har transporterat mig land och rike runt med en lånad (host) version av tomtom 6 - ett par turer genom England med för den delen.

Kanonprylar är det, och man vänjer sig med att plottra ned sms och mail med pennan.

/J

Har bytt ut min HTC 3600 som jag var väldigt nöjd med till en Diamond, så supernöjd. Haft den ett par månader nu, helnöjd!!

Hann ha en HTC Diamond i en vecka innan jag upptäckte fel på skärmen och skickade tillbaka den. Min första Winmo och innan den hade jag en SE P1i.
Intryck jag fick var superba. Tomtom 7 funkar utan minsta anmärkning. Jag skrev sms snabbare än på P1, som har qwerty.

Jag kommer definitivt skaffa en Diamond (med hel skärm) igen. Vad jag förstått så är Cruise och Diamond nästan samma telefon? Kanske att Diamond har Winmo 6.1..

Grym respons!

Upplever ingen att menyn är långsam och knapparna är svåra att trycka på utan pennan? (Man kanske ska/måste ha penna?!)

Här är en bild på skönheten för er som inte vet vad vi pratar om :p

Touch cruise

htc-touch-cruise-combo.jpg

Diamond
htc-touch-diamond_2.jpg

Jag har Touch Cruise som jobbmopil! Är allmänt kritisk mot winmobile telefoner, men jobbar man som it tekniker så gör man! :)

Hade först en S200 och där upplevde jag segheter med winmobile5 (tror ja de va). Helt efterblivet när det ringde och man var tvungen att avsluta program manuellt efter man hade använt dem annars fick man ont om minne och telefonen blev oanvändbar efter en tids standby. Svor att aldrig mer köra winmob efter S200an.

Sen pga ändrade arbetsförhållanden var jag tvungen att skaffa en mobil med bra pushmailfunktion och möjlighet att köra rdc osv. Så Cruisen blev ju ett intressant alternativ och jag hoppades på att winmob 6 skulle ha fixat det mesta! Första veckan var jag nöjd...sen dog högtalaren och jag skicka in den på service. Allmänt beter den sig faktiskt underligt... fortfarande lite efterbliven när det ringer med att visa nummerpresentatören (som s200) men det är väl acceptabelt....men de är problem när man pratar i den, det är bla lätt att komma åt div knappar på touchskärmen som resulterar i allt från att man lägger på till att man öppnar anteckningar osv, sen har min telefon nåt fuk att den stänger av sig själv mitt i samtalen också, men jag har väl uppenbarligen ett måndagsexemplar (verkar finnas många såna från htc/qtek).

Men som leksak är den helt okej... gps fungerar ok, det är kul att slänga in 3:e parts applikationer som wifirouter core avc osv. Deras sk Tochflo interface är dock ett ända stort skämt... Bättre att ladda hem något annat, typ spbmobile.

Lite ostrukturerat skrivet kanske... :)

Är riktigt nöjd med min touch cruise, har inte haft några direkta problem med min, mer än att den har hängt sig ett par ggr. men det har bara varit till att plocka ur batteriet och starta om igen. Lite seg i vissa menyer kanske, men det är om man är petig :)

Sms tar lite längre tid att skicka tycker jag, man får ju inte riktigt samma känsla som att skriva med "vanliga" knappar, lätt att trycka fel, men det är bagateller enl mig. Sen så kan du välja själv vilken typ av knappsats du vill ha, antingen ett fullt tangentbord á la datorstyle där det krävs penna, eller klassisk sifferknappsats. man klarar sig ganska bra utan pennan för de vanliga funktionerna men ska man in och härva i menyer och dyl. så krävs pennan.

Ang TomTom gpsen så finns det skandinaviska kartor att hämta i viken.
Skicka PM om du vill ha mer info om det :)

:tummenupp

Last edited:
Jag säger absolut Diamond. Mycket mindre, men lika stor skärm som dessutom är VGA. Pennan behöver man knappt använda i Diamonden.
Jag kör både TomTom 7 och IGO 8 i min, båda fungerar perfekt.

Hade först en S200 och där upplevde jag segheter med winmobile5 (tror ja de va). Helt efterblivet när det ringde och man var tvungen att avsluta program manuellt efter man hade använt dem annars fick man ont om minne och telefonen blev oanvändbar efter en tids standby. Svor att aldrig mer köra winmob efter S200an.
:)

störde mig också på detta men upptäckte att det fanns ett gratis program som fixade detta så programmen stängdes som vanligt istället

Jag gillar den inte, men å andra sidan så gillar jag ingen windowsmobil. Dom jag haft samt testat hittills har buggat på ett eller annat sätt, med lagg och hängningar så man måste starta om telefonen i tid och otid. Sen verkar just htc ha problem med sina högtalare, för alla htc som jag haft (3st) har högtalaren pajjat på.

Spräck budgeten och köpt Touch Pro när den kommer om några veckor. Diamanten är ju mongo. Jättekul att försöka skriva sms med touch displayen alt en penna, en chans på 10 att du prickar rätt bokstav om du sitter och kör i bilen t.ex. Helt kasst.

Spräck budgeten och köpt Touch Pro när den kommer om några veckor. Diamanten är ju mongo. Jättekul att försöka skriva sms med touch displayen alt en penna, en chans på 10 att du prickar rätt bokstav om du sitter och kör i bilen t.ex. Helt kasst.

Som föruftets röst här inne måste jag säga att det inte är bra att skicka SMS medan man kör. I övrigt har du rätt, touchskärmstrenden har inte bara gjort telefonerna mer snabbjobbade.

Jag har en Ericsson G700 nu, den har både touchskärm samt riktig knappsats, det är nog det bästa tycker jag. Då kan man leka med touchskärmen och sen skriva sms som vanligt med knappsatsen.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti