HTC problem, Screen Brightness.

RecursiveExistence

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
Hej sporthoj!

Min HTC Desire HD har fungerat perfekt i flera månader fram tills idag. Nu så är ljusstyrkan på skärmen på lägsta nivå hela tiden vilket gör att när det är sol ute så blir skärmen som en spegel. Visst är det himla kul att sitta och spegla sig och skåda hur jävla vacker man är men man skulle gärna vilja kunna se vad som står på skärmen så man kan surfa/ringa/smsa/spela...

Vad kan ha orsakat problemet? Jo, det enda jag kan tänka på möjligtvis skulle kunna mixtrat med ljusstyrkan är igår när jag hade väldigt lite batteri i telefonen och behövde använda mobilen för att navigera mig fram i kungliga hufudstaden. Såg som sagt inte skärmen på låg ljusstryka då "power savern" kickar in vid 15% batteritid. Så drog upp ljusstyrkan för att kunna hitta rätt sen drog jag ned den igen.

I alla fall, jag går in under Menu->Settings->Power->Power saver settings->Screen brightness settings och drar upp ljusstyrkan till 100%, trycker ok och skärmen går tillbaka på lägsta inställning. Har försökt starta om, pilla på lite olika inställningar men inte kommit nån vart.

Någon som haft liknande problem eller kanske rent utav har svaret?
Tack på förhand!

Testat med HTCs widget där du justerar skärmbelysningen, wlan, sync mm? Den har tre lägen, ingen/låg/max. Antar att du har startat om telefonen? En fabriksåterställning är ju annars ett sista alternativ.

Testat med HTCs widget där du justerar skärmbelysningen, wlan, sync mm? Den har tre lägen, ingen/låg/max. Antar att du har startat om telefonen? En fabriksåterställning är ju annars ett sista alternativ.

Finns den widgeten på telefonen eller är något som måste laddas ner? Fabriksåterställning låter ju inte kul...

EDIT: Hittade. Ny lyser skärmen som den ska. Tack! Fast nu kommer jag inte kunna spegla mig ofrivilligt längre. :(

Last edited:
De kan haka upp sig ibland dedär dreten, det är bara te o pilla o hålla på lite så brukar de fixa sig.

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år