lahi
Gixxerpilot
- Gick med
- 6 Aug 2003
- Hoj
- Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
En tråd till om telefoner... Vad fan ska jag ha?? Nu har jag funderat några månader inför det stundande mobiltelefonbytet i månadsskiftet mars/april, och jag hade länge fastnat för HTC Desire HD. Nu vet jag inte längre efter jag läst lite till.
De som är aktuella för mig just nu är:
HTC Desire HD
LG Optimus 2X
Ericsson Xperia Arc (släpps i slutet av mars men kanske tar slut med en gång?)
Viktigt för mig:
-Android (för att kunna köra de appar jag vill ha (logga acc, hastighet mm)
-Bra kamera och bra blixt för att slippa gröt.
Alla har Android. HTC och LG har 2.2 och Xperia Arc har 2.3. Finemang.
Alla har ca 8 mp kamera, och det är ungefär det jag vill ha. Har en Ericsson C905 nu med 8,1 mp och xenonblixt som ger riktigt fina bilder.
Såg några bilder som var tagna med HTC:n och de verkade lite gryniga i den recensionen där de jämförde med Ajjföön 4 som hade 5 mp kamera
Hur är de annars? Någon som kan ge tips och fördelar/nackdelar jämfört med de andra så jag har något att gå på eftersom jag inte kan ett skit om dem nu och fattar inte sånt här. Jag är maskinare, inte datornisse.
Bra blixt? Bra/dåligt annat? Verkar kunna skilja mycket mellan 8 mp och 8 mp beroende på telefon. Jag fotograferar väldigt mycket med telefonen, men jag vill ändå inte ha något som kanske är bäst på det men stenålder på allt annat.
Hjälp...
De som är aktuella för mig just nu är:
HTC Desire HD
LG Optimus 2X
Ericsson Xperia Arc (släpps i slutet av mars men kanske tar slut med en gång?)
Viktigt för mig:
-Android (för att kunna köra de appar jag vill ha (logga acc, hastighet mm)
-Bra kamera och bra blixt för att slippa gröt.
Alla har Android. HTC och LG har 2.2 och Xperia Arc har 2.3. Finemang.
Alla har ca 8 mp kamera, och det är ungefär det jag vill ha. Har en Ericsson C905 nu med 8,1 mp och xenonblixt som ger riktigt fina bilder.
Såg några bilder som var tagna med HTC:n och de verkade lite gryniga i den recensionen där de jämförde med Ajjföön 4 som hade 5 mp kamera

Hur är de annars? Någon som kan ge tips och fördelar/nackdelar jämfört med de andra så jag har något att gå på eftersom jag inte kan ett skit om dem nu och fattar inte sånt här. Jag är maskinare, inte datornisse.
Bra blixt? Bra/dåligt annat? Verkar kunna skilja mycket mellan 8 mp och 8 mp beroende på telefon. Jag fotograferar väldigt mycket med telefonen, men jag vill ändå inte ha något som kanske är bäst på det men stenålder på allt annat.
Hjälp...