hrc trim xr650

jawa73hk

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2005
Hoj
Xr650
äger nu en xr650r som e kittad med kam,&doma effektsystem är det nån som har likadant kit?(eller liknande) hur mycke effektökning gör detta ? någon som vet??

jawa73hk skrev:
äger nu en xr650r som e kittad med kam,&doma effektsystem är det nån som har likadant kit?(eller liknande) hur mycke effektökning gör detta ? någon som vet??
Hrc kamen är inte mycket att hänga i granen! o kolven är en fegkolv endast 0,5 kg kompskillnad = 10,5 orginal 10! för att få nån snurr så måste man ha 12-1. dessa saker gör inte någon större skillnad hk endast 2-3hk o lite vrid på andra ställen i registret men körbarheten kan bli roligare! därimot om det nu är ett helsystem från doma så är det ett skitbra system för att nå hög toppeffekt, så jag skulle tro att du har runt 58-60 hk on the rearwheeeel! Byt fugge till en 42 mikuni och du har 64hk o sedan en tornado steg 2 kam=67hk o sen porta = 70-72hk o sen 12-1 kolv= 73hk men mer tryck i mellanreg. nu ska jag ge mig :lol

Boost 2 skrev:
Hrc kamen är inte mycket att hänga i granen! o kolven är en fegkolv endast 0,5 kg kompskillnad = 10,5 orginal 10! för att få nån snurr så måste man ha 12-1. dessa saker gör inte någon större skillnad hk endast 2-3hk o lite vrid på andra ställen i registret men körbarheten kan bli roligare! därimot om det nu är ett helsystem från doma så är det ett skitbra system för att nå hög toppeffekt, så jag skulle tro att du har runt 58-60 hk on the rearwheeeel! Byt fugge till en 42 mikuni och du har 64hk o sedan en tornado steg 2 kam=67hk o sen porta = 70-72hk o sen 12-1 kolv= 73hk men mer tryck i mellanreg. nu ska jag ge mig :lol

på ett ca iaf :hihi

Boost 2 skrev:

Tar mig friheten att korrigera lite,
kolven till 650R som ingår i HRC-lådan har ett geometriskt kompressionsförhållande på 11,5 - 1.
Kammen som följer med är 'allround' och jättesnäll, 254gr/in 251/ut 9.2mm lyft.
Steg2 är häftigare, men där rekommenderas också byte av CDI.

Per skrev:
Tar mig friheten att korrigera lite,
kolven till 650R som ingår i HRC-lådan har ett geometriskt kompressionsförhållande på 11,5 - 1.
Kammen som följer med är 'allround' och jättesnäll, 254gr/in 251/ut 9.2mm lyft.
Steg2 är häftigare, men där rekommenderas också byte av CDI.
11,5-1 det tror jag inte på! har forskat i det där kittet o då har det varit blygsamma 10,5. Vill nog ha bevis :D

Boost 2 skrev:
11,5-1 det tror jag inte på! har forskat i det där kittet o då har det varit blygsamma 10,5. Vill nog ha bevis :D

:hihi Du är inte lätt att lura du!
Närå, helt allvarligt så stod det så i dokumentationen till prylarna jag provade för några år sedan. Och det var det dyra original HRC-kitet.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT