HRC snabbgas CBR600RR

Fjordmannen

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
CBR600RR 05
Försöker installera snabbgas på min 05:a.
Jag har dragit vajrarna som orginal dvs brevid insuget till luftburken vilket resulterar i när jag ger fullt utslag åt höger så segar gasrullen tillbaka.
Tror att det beror på att det blir för skarp böj på vajerna så att höljet tar emot.
Ni som använder HRC snabbgas kommer ni ihåg hur ni drog vajrarna. Tar gärna emot tips innan jag börjar testa själv. Vill helst inte ha semester gas. Tänk på att det är ni som kan bli lidande då det kommer en skenande Honda i depån.:)

Hade samma problem på min cbr 600.
Jag filade bort tappen på gasrullen som går in i styret så att det gick att vrida den så att det fungerade bra, sedan var det inga som helst problem.

Tack! Ska kolla men jag har inget minne av att den hade nån tapp. Gasrullen ligger inuti "metallkåpan" som skruvas åt runt styrhalvan.

Hade samma problem på min cbr 600.
Jag filade bort tappen på gasrullen som går in i styret så att det gick att vrida den så att det fungerade bra, sedan var det inga som helst problem.

3713_751676%5Binfo%5D.jpg

Där har ni en riktigt snabb gas!

Om man vill installera HRC snabbgas på en cbr 600 08a måste man då byta gasrulle och vajrar eller räcker det med gasrulle?

Back