HRC rustar för 2010

Genom att säga det så påstår du att de inte ska byta. Hur vet du det?

Nu lägger du ord i min mun. Jag vill helst lägga dom där själv.
Varken du eller jag vet om dom ska byta system, jag bara påpekade att det faktum att man tar in kompetens inte automatiskt innebär att man ska byta system.

Nu lägger du ord i min mun. Jag vill helst lägga dom där själv.
Varken du eller jag vet om dom ska byta system, jag bara påpekade att det faktum att man tar in kompetens inte automatiskt innebär att man ska byta system.
Du skrev att de såg en vinst med att ta in expertis för att vidareutveckla det egna systemet. Svårt att tolka på något annat vis än att du påstår att de ska behålla sitt system.
Eller så är i princip alla i denna tråden ganska överens på tankesättet... förutom du.... eller?
Ja, så kan det vara och det vore ju inte första gången direkt :)
(Vem minns inte 600 vs 1000 i STCC. Jag var i princip ensam om att förespråka 1000 och se så dåligt det blev...).

Jag kan bara inte se att det någonstans står att de tar in folket för att vidareutveckla sitt eget system.

Då hårdvaran i ECUn är grunden för att få en motor att gå på ett visst sätt... desutom ligger det ett program i ECUn som hanterar alla funktioner. Vad skall de nya teknikerna göra med HRCs grejer om dom inte funkar så bra..... tillverka en ny ECU?..... med nytt program?..... är det någon som förstår hur många år och tusentals timmar utveckling det ligger bakom en highend ECU..... dom kostar inte 50 tusen eller mer utan allt, helt utan andledning.:)

Du skrev att de såg en vinst med att ta in expertis för att vidareutveckla det egna systemet. Svårt att tolka på något annat vis än att du påstår att de ska behålla sitt system.
Ja, så kan det vara och det vore ju inte första gången direkt :)
(Vem minns inte 600 vs 1000 i STCC. Jag var i princip ensam om att förespråka 1000 och se så dåligt det blev...).

Jag kan bara inte se att det någonstans står att de tar in folket för att vidareutveckla sitt eget system.

Står det att dom ska byta system då?

Sluta tolka det jag skriver, nöj dej med att läsa innantill. Jag påstår varken att dom ska byta eller behålla sitt system, bara att man inte behöver byta för att man tar in folk med kompetens på ett annat system. Detta är inget speciellt unikt förfarande inom industri, konkurrenten har en bra produkt och ens egna tekniker tänker i samma banor som alltid. Att då ta in nån annan för att få en ny vinkel görs dagligen inom detta landet. Förstår inte varför du måste lägga in nån annan åsikt i mina inlägg?

Då hårdvaran i ECUn är grunden för att få en motor att gå på ett visst sätt... desutom ligger det ett program i ECUn som hanterar alla funktioner. Vad skall de nya teknikerna göra med HRCs grejer om dom inte funkar så bra..... tillverka en ny ECU?..... med nytt program?..... är det någon som förstår hur många år och tusentals timmar utveckling det ligger bakom en highend ECU..... dom kostar inte 50 tusen eller mer utan allt, helt utan andledning.:)

Hårdvaran? Hårdvara är per defiinition stendöd och gör inget. En programmerare/sytemutvecklare arbetar rent praktiskt oberoende av hårdvara. Rent teoretiskt kan hårdvara kräva vissa förutsättningar och ställa vissa begränsningar men i detta fall verkar det osannolikt, de skulle troligtvis kunna köra alla program som hojen kräver på en iPod. Vänligen läs om Axexxs inlägg nedan som du tidigare citerat.

Så du har rätt att lägga dina egna åsikter i alla uttalanden som du tycker är otydliga?
Det var ju därför jag frågade, du skrev på ett sätt som kunde tolkas som att de skulle byta system och jag ville veta hur du kunde veta det.
Skriv lite tydligare vad du menar och varför så slipper vi sånt här.

Läs igenom hela tråden så förstår du vad jag menar.

Det var ju därför jag frågade, du skrev på ett sätt som kunde tolkas som att de skulle byta system och jag ville veta hur du kunde veta det.
Skriv lite tydligare vad du menar och varför så slipper vi sånt här.

Läs igenom hela tråden så förstår du vad jag menar.

Flera andra förstod uppenbarligen vad jag avsåg, men jag ska försöka skriva saktare i fortsättningen.

:sissy girlfight girlfight

var är pocorn smilyn när jag behöver den som bäst.

Last edited:
Vill du vara med?:krama

I make love, not war :Rockbanan

vad dom gör eller inte gör återstår ju att se.

Men det står ju i artikeln som Sandtream startade tråden med, att dom ska byta bort HRC elektronik.
Men det är ju också bara spekulationer.

Last edited:
Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup