HRC dumpar Doohan

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Nyteknik skrev:
Doohan har förstås bättre rustad att bedöma olika förares kapacitet än de allra flesta på planeten. Checa såg oerhört lovande ut när han kom till 500 från 250. Hayden har också sett mycket löftesrik ut.
Det kan man ha olika åsikter om. :)

Nyteknik skrev:
Menar du att varken Checa eller Hayden har sett löftesrika ut i sina debuter i 500 och MotoGP?

Checa såg klart lovande ut. Hayden, nja..
Men vad baserar du på att Doohan skulle vara så mycket bättre rustad än andra att bedöma talang?
Doohan var solklart världsbäst under största delen av sin karriär i 500 på att köra hoj. Han var också mästare på att höja sig själv över skyarna, och också tycka andra var talanglösa..

Nyteknik skrev:
Doohan har förstås bättre rustad att bedöma olika förares kapacitet än de allra flesta på planeten. Checa såg oerhört lovande ut när han kom till 500 från 250. Hayden har också sett mycket löftesrik ut.
För att förtydliga lite.. i fallet Checa; den enda bra insatsen han gjorde första året i 500 var när han ledde på hemmaplan i Catalunien, innan han, förstås, vurpade.
Han har nu kört i evigheter i 500/motogp, och hur många segra har han? En?
I fallet Hayden; han har hela tiden haft tillgång till bästa material.
På pappret kan hans pallplaceringar under det år när han var teamkakompis med Rossi se väldigt bra ut, men... de race Hayden lyckades ta sig upp på pallen, så vann Rossi med typ en halvminuts marginal över tvåan.
Åtminstone min åsikt är att Hayden är den klart sämste Hondaföraren.

Edit: jag kom just på att Bayliss kör ju också Honda nu, så då är det inte så säkert att Hayden är den sämste Hondaföraren ändå... :brinnerup

Last edited:
Nyteknik skrev:
Menar du att varken Checa eller Hayden har sett löftesrika ut i sina debuter i 500 och MotoGP?
Ja det menar jag, om du med "löftesrika" menar blivande världsmästaraspiranter :)

Edit: svårtolkat svar!

Last edited:
Ludde78 skrev:
För att förtydliga lite.. i fallet Checa; den enda bra insatsen han gjorde första året i 500 var när han ledde på hemmaplan i Catalunien, innan han, förstås, vurpade.
Han har nu kört i evigheter i 500/motogp, och hur många segra har han? En?
I fallet Hayden; han har hela tiden haft tillgång till bästa material.
På pappret kan hans pallplaceringar under det år när han var teamkakompis med Rossi se väldigt bra ut, men... de race Hayden lyckades ta sig upp på pallen, så vann Rossi med typ en halvminuts marginal över tvåan.
Åtminstone min åsikt är att Hayden är den klart sämste Hondaföraren.

Edit: jag kom just på att Bayliss kör ju också Honda nu, så då är det inte så säkert att Hayden är den sämste Hondaföraren ändå... :brinnerup

Checa har två segrar.

Är det så förvånande egentligen? Jag tror inte Doohan har tillfört så himla mycket sedan han blev "chef". Rossi/Burgess klarade sig ganska bra och han har inte lyckats hjälpa de andra särskilt mycket verkar det som. MEn jag vet ju inte.

Goodstuff skrev:
Är det så förvånande egentligen? Jag tror inte Doohan har tillfört så himla mycket sedan han blev "chef". Rossi/Burgess klarade sig ganska bra och han har inte lyckats hjälpa de andra särskilt mycket verkar det som. MEn jag vet ju inte.
Håller med. Vore intressant att se Doohan som teamchef i MotoGP - då lär hans kvaliteter att förmedla det egna kunnandet, motivera och inspirera sättas på prov. Kanske med Kenny Roberts som förare. Han behöver coaching verkar det som...

*/ ?>
Back