How to.....

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
De kunde vara treligt om man kunde slänga in lite how to .. om stunts..

de jag undrar över e hur man gör en stoppie och svänger runt samtidigt.. nån som vet
 

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmestorps Eke
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
många e svåra och beskriva ....... det är lättare att visa ......
Men en svängstoppie kanske inte är att rekommendera att börja med ..... :tummenupp
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
Mr K skrev:
många e svåra och beskriva ....... det är lättare att visa ......
Men en svängstoppie kanske inte är att rekommendera att börja med ..... :tummenupp

om jag lyckas få rast på lördag så kan jag hänga me så kanske du kan visa lite:) :D
 

Ylle

..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun.
Hoj
Zx6rr
Se till att ha bra höjd på stoppien. Och när du nästan inte har nån fart luta (tryck) gaffeln åt höger för att få bakhjulet att gå åt vänster. Försök att ha styret så rakt som möjligt för att inte tappa greppet. Fungerar okså till att bara korigera bakhjulet vid en vanlig rak stoppie. Se till att göra det i "rätt" fart bara annars :crash :crash

Väntar på några bilder nu... :)
 

Ylle

..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun.
Hoj
Zx6rr
Rigge skrev:
Det är ju hur svårt som helst! Jag får till en kvarts varv, inte mer.

Ungefär som jag då. Är ju som sagt skit svårt att vända helt.

Vaknade imorse och såg ett duktigt fylleinlägg här (aphjärnainlägg) som var postat från min dator. sorry alla...
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Ylle skrev:
Ungefär som jag då. Är ju som sagt skit svårt att vända helt.

Vaknade imorse och såg ett duktigt fylleinlägg här (aphjärnainlägg) som var postat från min dator. sorry alla...

Hehe... men seriöst då, det verkar ju inte gå att fega ur mitt i, landar man snett är det nog klippt! Man måste nog våga ta i ordentligt och bryta ner cykeln rejält i sidled om det där ska funka. Svårt som tusingen verkar det vara iaf.
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Ylle skrev:
Ungefär som jag då. Är ju som sagt skit svårt att vända helt.

Vaknade imorse och såg ett duktigt fylleinlägg här (aphjärnainlägg) som var postat från min dator. sorry alla...

Hehe... men seriöst då, det verkar ju inte gå att fega ur mitt i, landar man snett är det nog klippt! Man måste nog våga ta i ordentligt och bryta ner cykeln rejält i sidled om det där ska funka. Svårt som tusingen verkar det vara iaf.
 

Ylle

..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun.
Hoj
Zx6rr
Rigge skrev:
Hehe... men seriöst då, det verkar ju inte gå att fega ur mitt i, landar man snett är det nog klippt! Man måste nog våga ta i ordentligt och bryta ner cykeln rejält i sidled om det där ska funka. Svårt som tusingen verkar det vara iaf.

Man lär nog ha rätt fart och inte fega ur. Att det är svårt beror ganska säkert på att när bakhjulet kommit halvvägs i vändningen så spelar det ingen roll hur mycket man bromsar det vill ner. Ren fysik alltså men om man har mycket lyft på hjulet och rätt tajming så ska det gå. Jag har inte lyckats vända runt helt men det är kul att bara snurra 45 grader.
 
Nyheter
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Top