Eller varför inte högre, så lär man sig ordentligt. Lite farligare kanske men..![]()
Högt är bra

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Eller varför inte högre, så lär man sig ordentligt. Lite farligare kanske men..![]()
varför ska man koppla?
Massvis med bra tipps redan.
Men varför Raka armar? är det för att man ska sitta så långt bak som möjligt?
Tkr det bara ser mongo ut då.
En kompis till mig körde en gammal gsxr 1100, tror det var en -96. En lång wheelie på ett högt varv resulterade i motorhaveri. Suzuki-verkstaden kom fram till "otillräcklig smörjning vid körning på bakhjulet". Är det nån annan som upplevt detta problemet?
Jag rasade kammen på min XR600 pga det.. Längsta bakhjulsrepan jag nånsin kört, tror det var nästan en mil. Låg på mellanregistret och körde.
Tydligen ganska vanligt problem på XR, men håller man koll på oljenivån så ska det inte vara någon fara. Helt fullt på stickan ska det vara om man ska åka bakhjul. Annars tappar man oljetryck, och det är ju mindre kul. Men sen vet jag inte hur det är på andra maskiner, vissa kanske är bättre andra sämre.
Masonit: Crossväxlingar ska inte vara någon fara bara man gör det rätt och försiktigt. Roller är ju amatör på hög nivå.
Fast jag har aldrig testat med koppling, tycker det känns helt fel. Får testa någon gång.
När du gör så långa wheelisar använder du bakbromsen då eller använder du bara gasen? Sen när du väl är där uppe vilken teknik använder du för att svänga?
Angående crossväxla på slangen så sliter det kanske inte så mycket när man väl bemästrar tekniken men det är ju just under upplärningsstadiet som det sliter hårt..Därför bättre att lära sig använda kopplingen. Det svåra med att använda kopplingen är att man måste ligga väldigt när man växlar för annars tappar man för mycket höjd pga att det tar längre tid att växla med kopplingen.
\Masonit
There is more then one way to do it...
På Ninjan så blir det bara powerwheelies... den har säkert gått 100m på bakhjulet totalt sedan jag köpte den, för 1500 mil sedan
Motarden är nog uppe i samma längd snart på 200 mil ... Målet är o åka hela den 8km långa rakan härutanför![]()
Så, hur gör man när man ska koppla upp den då?
Är det nån annan som upplevt detta problemet?
Ett tips som jag fick som jag hjälpt mig mycket var att så länge man ser över styret (sittandes) så stegrar man inte över. Nu är det bara övning och mer övning kvar.
Verkar inte lyckas så bra med det hära.
Försöker gasa upp den, men går inge vidare.
Så, hur gör man när man ska koppla upp den då?
De beror väl på hur lång man är så man kan ju inte lita sig blint på de där, men det lät vettigt!![]()
Verkar inte lyckas så bra med det hära.
Försöker gasa upp den, men går inge vidare.
Så, hur gör man när man ska koppla upp den då?
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |