Hotta upp ljudet i en V50

Boffen

Thank you very much
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Daytona 675
Har tröttnat på orginalstereon och tänkte hotta upp ljudet.
Vad behöver man?
Jag vill helst inte ändra för mycket. Idag sitter det en vanlig inbyggd cd/radio i panelen.
Tänkte att man kunde sätta in något slutsteg o en subbas, men vad rekommenderas?
Det finns ett 12v uttag i baken.

Du kan med största sannolikhet inte använda dig av 12v utaget i bakluckan då det inte klara så stora strömutag som ett slutsteg drar.
Hur mycket "dunk" ska det vara?
Vill du att det bara ska vara lite extra bastryck är det smart att användas sig av en aktivbaslåda, då de är så lätta att koppla in som nämndes ovan.
Vad är det för musikstil du lyssnar på? Vilken prisklass pratar vi om?

Last edited:
Du kan med största sannolikhet inte använda dig av 12v utaget i bakluckan då det inte klara så stora strömutag som ett slutsteg drar.
Hur mycket "dunk" ska det vara?
Vill du att det bara ska vara lite extra bastryck är det smart att användas sig av en aktivbaslåda, då de är så lätta att koppla in som nämndes ovan.
Vad är det för musikstil du lyssnar på? Vilken prisklass pratar vi om?

Det skall vara tillräckligt dunk för att kännas i bröstet :)
Jag lyssnar på mycket varierande musik.

ang 12V uttaget så tror jag också inte det är tillräckligt. Det är nog tänkt till att koppla in tex en kyl.

Vad kostar ett vettigt system? Jag vill ha en bra o fin klar bas.

Finns det några tips/lösningar hur man drar kablarna? det är en v50 -08.

Sedan behöver jag kunna lasta en del i bilen och även kunna fälla ner baksätena vid behov så jag kan nog inte ha någon "fast" jätteinstallation som tar hela bagageutrymmet.

:)

3203893 Det skall vara tillräckligt dunk för att kännas i bröstet :)

ang 12V uttaget så tror jag också inte det är tillräckligt. Det är nog tänkt till att koppla in tex en kyl.

Sedan behöver jag kunna lasta en del i bilen och även kunna fälla ner baksätena vid behov så jag kan nog inte ha någon "fast" jätteinstallation som tar hela bagageutrymmet.

Är du nöjd med klarheten och volymen på orginal högtalarna men saknar bas eller tycker du dom låter illa när du drar upp lite? om det bara är bas brist så ska du ha en aktivbaslåda. till den behöver du dra en pluskabel en signal kabel och en jord. Det görs enklast under mattan längs trösklarna.

Jag kan rekomendera dig att ta ett besök hos ljudbyggaren på Berga-området. Duktiga grabbar som jobbar där och kan garanterat ta fram ett sjysst system som passar dig och bilen! :tummenupp

Men vill du ha en fast bas, lite som en baskagge. Eller vill du ha en lite mer utdragen bas?
Frågan är inte hur mycket ett bra system kostar utan vad du är villig att lägga? För det kan kosta precis hur mycket som helst. Jag hade nog inte gått under 3000:- om jag skulle köpt en till min bil allafal.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti