Hotta 625:a??

Glad.I.Gas

Ny medlem
Gick med
26 May 2003
Ort
Norrköping/Sthlm
Hoj
hojlös
Hejsan!!

Är nybliven motardägare i form av en KTM 625 SMC -04

Kan bara konstatera det man alltid hört: DET ÄR FRUKTANSVÄRT SKOJ MED SM!!

Undrar om det finns någon här med likadan cykel, eller vetskap om, som kan ge några bra tips hur man får ur lite extra kräm ur stånkan.

Tack på förhand!!

/// Glad.I.Gas
 
Glad.I.Gas skrev:
Hejsan!!

Är nybliven motardägare i form av en KTM 625 SMC -04

Kan bara konstatera det man alltid hört: DET ÄR FRUKTANSVÄRT SKOJ MED SM!!

Undrar om det finns någon här med likadan cykel, eller vetskap om, som kan ge några bra tips hur man får ur lite extra kräm ur stånkan.

Tack på förhand!!

/// Glad.I.Gas


Börja med att söka efter ett gammalt inlägg gjort av MegaRaid så får du bestyckning som funkar helt ok även utan vassare kam. Sen har jag för mig att jag åxå beskrivit nånstans vad jag gjort med min så..... Sök och du skall finna.

x
 
Eller ännu hellre så söker du reda på berättelsen om hur TomK byggde ett monster av sin 625 med trim för bortåt 1½ årslön :tummenupp
 
Supermoto skrev:
Eller ännu hellre så söker du reda på berättelsen om hur TomK byggde ett monster av sin 625 med trim för bortåt 1½ årslön :tummenupp

Näe, månadslön var det - kostade ju bara 35.000 eller nåt när allt var sammanräknat :D Men det är klart, fjädringen är kvar att fixa och höja styret och bättre bromspump och... :näsblod

Bäst pulver för billigast peng, är att öppna luftburken, bort med alla motorstrypningar (och sånt skit finns det mer av för varje år) och på med ett lite öppnare avgassystem. Efter det går kostnadskurvan bara uppåt...
 
Fick vi se några bänkpapper på vad det blev till slut? Före - efter?
TomK skrev:
Näe, månadslön var det - kostade ju bara 35.000 eller nåt när allt var sammanräknat :D Men det är klart, fjädringen är kvar att fixa och höja styret och bättre bromspump och... :näsblod

Bäst pulver för billigast peng, är att öppna luftburken, bort med alla motorstrypningar (och sånt skit finns det mer av för varje år) och på med ett lite öppnare avgassystem. Efter det går kostnadskurvan bara uppåt...
 
Supermoto skrev:
Eller ännu hellre så söker du reda på berättelsen om hur TomK byggde ett monster av sin 625 med trim för bortåt 1½ årslön :tummenupp

:rofl

45 BhP blev det för dom pengarna.
Värt varenda krona
:hihi :tungan
 
farmerlip skrev:
Fick vi se några bänkpapper på vad det blev till slut? Före - efter?

Det finns redan upplagt någonstans. Här är dock direktlänk: http://irt.slu.se/tomk/mc/pics/dyno_658_MikuniTM40.jpg Förekurvan är efter avstrypning och med helsystem på, så inte helt original det heller. Men jag måste ha en större fugge för att få ut lite mer på toppen, nu blev det bara 62 hästar på slangen på topp vid 7.000rpm och den varvar ju ytterligare 2.000rpm som kan utnyttjas med t.ex. en 41-42mm fugge. Bör kunna landa på 65-67bhp.

Värt pengarna ? Nja... Men jävligt kul! Hållbarheten är väl en annan fråga :brinnerup
 
Jag fattar verkligen inte... 42,1 Kw står det väl? Är inte det ungefär
57,3 häst? Eller är jag helt ute och cyklar?

- Johan

TomK skrev:
Det finns redan upplagt någonstans. Här är dock direktlänk: http://irt.slu.se/tomk/mc/pics/dyno_658_MikuniTM40.jpg Förekurvan är efter avstrypning och med helsystem på, så inte helt original det heller. Men jag måste ha en större fugge för att få ut lite mer på toppen, nu blev det bara 62 hästar på slangen på topp vid 7.000rpm och den varvar ju ytterligare 2.000rpm som kan utnyttjas med t.ex. en 41-42mm fugge. Bör kunna landa på 65-67bhp.

Värt pengarna ? Nja... Men jävligt kul! Hållbarheten är väl en annan fråga :brinnerup
 
mr_rockster skrev:
Jag fattar verkligen inte... 42,1 Kw står det väl? Är inte det ungefär
57,3 häst? Eller är jag helt ute och cyklar?

- Johan

Kurvan forstätter ju att stiga. kW talet som står i diagrammet talar ju bara om effekten vid vridtoppen
 
Barrett skrev:
Kurvan forstätter ju att stiga. kW talet som står i diagrammet talar ju bara om effekten vid vridtoppen
Just det :fakta
mr_retardster får det nog bli i fortsättningen, hehe :arsele :)
 
[Tack för tipsen!!

Har hittat en del gött... Undrar dock vad SAS:en är för nått?? Har inte hittat det... Och även vad "kamen" gör och vad en vassare sådan kostar??

Ursäkta en novis.... :)

Glad.I.Gas
 
Supermoto skrev:
Just det :fakta
mr_retardster får det nog bli i fortsättningen, hehe :arsele :)
Fast "42,1 Kw står det väl? Är inte det ungefär 57,3 häst?" iallafall ;).. var nog trött när jag skrev det där, kollade en gång till och det var ju rätt solklart ;)
 
mr_rockster skrev:
Fast "42,1 Kw står det väl? Är inte det ungefär 57,3 häst?" iallafall ;).. var nog trött när jag skrev det där, kollade en gång till och det var ju rätt solklart ;)
Ska man vara snäll (sällan men ok då) så har du ju faktiskt rätt i det du skriver. 42kw ÄR ungefär 57hk men fokus hade ju hamnat lite snett, hehe. :pannkyss
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top