Hotmail nere?

• Thread starter Thread starter Kneedrag
  • Start date Start date

Kneedrag

Guest
Är det bara jag som inte kommer in på mailkontot?

Använder tyvärr hot mail för jag orkar inte byta.:arsele

Bredbandsbolaget har DNS-problem som gör att en del sidor (verkar vara amerikanska mest) inte går att nå.

Har du inte Bredbandsbolaget vet jag inte.

Jag har samma problem med mitt BBB, kommer inte in på msn/hotmail/imdb osv osv.. tyder på dns problem, precis som Pelle skrev. :)

Jag med, lyckligtvis har grannen någon annan leverantör!

Öppna WiFi's är härligt!

Testat nu? Allt funkar för mig här iaf..

Fungerar Gmail bättre när Bredbandsbolaget har DNS strul?

Nix, men jag har svårt att ta någon seriöst om denne endast har en hotmail-adress av någon konstig anledning.

Det är lite för rosa-bubbelgum-lunarstorm-neonkittadjapanskbil för min smak.
Egentligen är det en mailtjänst som vilken annan som helst, men det är känslan jag får av hotmail.

Nix, men jag har svårt att ta någon seriöst om denne endast har en hotmail-adress av någon konstig anledning.

Egentligen är det en mailtjänst som vilken annan som helst, men det är känslan jag får av hotmail.

Exakt så känner jag oxå när någon har hotmail...

Jag bytte från Hotmail till Gmail för många år sedan. Hotmail raderade alla mina mail efter att jag missat att logga in efter en tid. Då försvann även värdefulla kontaktuppgifter. Kommer aldrig att skaffa en Hotmail adress igen.

Hehe, jag jobbar på UNICEF och för några månader sen fick jag ett mail med frågor från en tjej som gick i 8an som skulle göra ett skolarbete om barnarbete.
Ni vet tjejer i den där åldern; huvet under armen. Hon tänkte nog inte på vilket mailkonto hon använde. Mejlavsändaren var typ hornysexybitch@hotmail.com. :näsblod

Man har gmail. Ens adress är förnamn.efternamn@gmail.com. Punkt.

Egentligen är det en mailtjänst som vilken annan som helst

Förutom då möjligtvis att halva rutan är täckt med blinkande reklam, knappar till tjänster ingen människa behöver, flikar med profilinformation á la Playahead samt en värdelös webmessenger-tjänst som mer eller mindre saknar användargränssnitt. Men värst av allt. Värst av allt, är att man hamnar direkt på msn's huvudsida när man loggar ut. Den enda "nyhetssida" på internet som håller lägre klass än Aftonbladet. Här är ett exempel på två män som trots varningar läste tolv sekunder av innehållet på förstasidan av msn.com:

[YOUTUBE-ID]rI6-JzxV-_M[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Fungerar Gmail bättre när Bredbandsbolaget har DNS strul?

Fungerade klockrent för mig, så jag antar det, ja.

Dessutom är gmail, som klient, i mina ögon helt överlägsen hotmail. En helt annan division.

Fungerade klockrent för mig, så jag antar det, ja.

Dessutom är gmail, som klient, i mina ögon helt överlägsen hotmail. En helt annan division.

Tveklöst.
Sen undviker jag BBB så länge jag kan hädanefter.
Snacka om risig kundpolicy.
-Javisst, när ni flyttar till den adressen kan vi absolut leverera samma tjänst, men i lite lägre hastighet.

Detta fick jag veta 5 månader innan vi flyttade.

-Garanterar ni det?
-Javisst, inga problem.

Vid inflytt, efter att vi haft en massa tekniker som kollat:
-Nej, inte kan vi leverera ett jävla skit dit, inte.

Men bra.
Eftersom vi blivit garanterade detta så sa vi ju inte upp skiten heller, i första skedet.

Sjävklart fick vi ändå 3 månaders uppsägningstid på nåt som vi inte kunde använda. Jag tror att jag är bannad från BBB pga de diskussioner jag hade med dem.

Otrevliga och jävliga var de.
Men jag vet och vill även föra fram att det förstås beror på vem man pratar med. 3 är inte heller roliga, om man inte hittar rätt person, då går de med på vad som helst, verkar det som.

Det är det väl på alla gratis webbmail i såna fall?

Jag har ett gammalt jäkla Gmail konto också, men då var det bara bökigare att använda eftersom min hotmail också är min MSN adress, så ny mail notifiering får jag direkt i MSN.

Att installera någon klient för att köra enbart Gmail (eller någon annan mail) kommer inte på fråga, då jag i såna fall skulle få installera på tre datorer med olika operativsystem och olika versioner av Linux.

Hotmail funkar bra för mig, och har man lite bakom pannbenet så väljer man inte en hotmailadress man behöver skämmas för (hornydude666@hot...) osv.

Tveklöst.
Sen undviker jag BBB så länge jag kan hädanefter.
Snacka om risig kundpolicy.
-Javisst, när ni flyttar till den adressen kan vi absolut leverera samma tjänst, men i lite lägre hastighet.

Detta fick jag veta 5 månader innan vi flyttade.

-Garanterar ni det?
-Javisst, inga problem.

Vid inflytt, efter att vi haft en massa tekniker som kollat:
-Nej, inte kan vi leverera ett jävla skit dit, inte.

Men bra.
Eftersom vi blivit garanterade detta så sa vi ju inte upp skiten heller, i första skedet.

Sjävklart fick vi ändå 3 månaders uppsägningstid på nåt som vi inte kunde använda. Jag tror att jag är bannad från BBB pga de diskussioner jag hade med dem.

Otrevliga och jävliga var de.
Men jag vet och vill även föra fram att det förstås beror på vem man pratar med. 3 är inte heller roliga, om man inte hittar rätt person, då går de med på vad som helst, verkar det som.

Då måste du ha haft enorm otur med kundtjänsten, jag har precis motsatt erfarenhet.

Jag ringde och ville höra om jag kunde flytta mitt abb, men nej dom kunde inte leverera på min nya adress så då sa dom "vill du säga upp ditt abbonemang hos oss istället?"

När jag då sa att jag inte visste vilken månad jag skulle flytta sa dom bara "säg upp det nu, så lägger vi en löpande förlängning på en månad tills vi hör av dig igen"

Last edited:
Det är det väl på alla gratis webbmail i såna fall?

Jag har ett gammalt jäkla Gmail konto också, men då var det bara bökigare att använda eftersom min hotmail också är min MSN adress, så ny mail notifiering får jag direkt i MSN.

Att installera någon klient för att köra enbart Gmail (eller någon annan mail) kommer inte på fråga, då jag i såna fall skulle få installera på tre datorer med olika operativsystem och olika versioner av Linux.

Hotmail funkar bra för mig, och har man lite bakom pannbenet så väljer man inte en hotmailadress man behöver skämmas för (hornydude666@hot...) osv.

Inte Gmail, som också är gratis (vet inte om man behöver invites ens numera?).
Det är seriöst upplagt utan massa bling-reklam över hela jäkla skärmen. Visst har dom reklam, men på ett sådant sätt som inte stör.

Jovisst, men du kan ju köra exempelvis Pidgin och använda din gmail-adress.

Självfallet, hade jag inte haft ett sånt långt namn hade jag hetat förnamn.efternamn@gmail.com.
Nu är det istället ett "x" framför och efter mitt förnamn, får funka.

Det känns bara som att hotmail är mer inriktat på playstation-generationen och Gmail är mer städat (eller vuxet om du så vill).

Tycker jag. :)

Internet når nya nivåer, nu klassas människor tydligen efter vilken domän man ligger på också. Vilket fack ska jag in i, med både hotmail, gmail och EGEN DOMÄN? :va

Det känns bara som att hotmail är mer inriktat på playstation-generationen och Gmail är mer städat (eller vuxet om du så vill).

Tycker jag. :)

Hotmail var först, och när jag regade min så fanns inte några alternativa webbmails som fungerade.
(det fanns något svenskt alternativ som krashade en gång i veckan, varpå dom körde backup och vips hade man dubletter, saknade vissa mail samt mail som var sorterat i foldrar låg allihopa i inkorgen :huvet )

För mig känns hotmail som gammalt hederligt, medan Gmail hör playstationgenerationen till, just för att det var hemliga klubben med invites hit och dit.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park