Hotmail, blank vit sida..

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Som sagt, jag kommer inte längre än till en blank vit sida när jag loggar in via mitt msn, eller via hotmail.com..
Källan visar:

<!-- H: BAY0-LC1-002.phx.gbl -->
<!-- V: WIN2K3 09.09.00.0054 i -->
<!-- D: Oct 19 2004 12:10:04-->
<!-- S: 0-->

Det har jag fan aldrig sett..
Vad är på gång??

Hultan skrev:
Som sagt, jag kommer inte längre än till en blank vit sida när jag loggar in via mitt msn, eller via hotmail.com..
Källan visar:

<!-- H: BAY0-LC1-002.phx.gbl -->
<!-- V: WIN2K3 09.09.00.0054 i -->
<!-- D: Oct 19 2004 12:10:04-->
<!-- S: 0-->

Det har jag fan aldrig sett..
Vad är på gång??

Nu snurrar det?
Märkligt..

Skumt...

Pingade siterna i fråga för att kolla ip:

Code:
U:\>ping [url]www.hotmail.com[/url]

Skickar signaler till [url]www.hotmail.com[/url] [207.68.173.245] med 32 byte data:

Begäran gjorde timeout.

Ping-statistik för 207.68.173.245:
    Paket: Skickade = 1, mottagna = 0, Förlorade = 1 (100 %),
Ctrl-C
^C
U:\>ping login.passport.net

Skickar signaler till login.passport.net [65.54.183.195] med 32 byte data:

Ctrl-C
^C
Timeouten är nog inget att bry sig om..
Kolla vad för ip du får när du pingar, så det inte är ngt mysko virus som pekar om dina förfrågningar mot hotmail..

Bulan skrev:
Skumt...

Pingade siterna i fråga för att kolla ip:

Code:
U:\>ping [url]www.hotmail.com[/url]

Skickar signaler till [url]www.hotmail.com[/url] [207.68.173.245] med 32 byte data:

Begäran gjorde timeout.

Paket: Skickade = 1, mottagna = 0, Förlorade = 1 (100 %),
Ctrl-C
^C
U:\>ping login.passport.net

Skickar signaler till login.passport.net [65.54.183.195] med 32 byte data:

Ctrl-C
^C
Timeouten är nog inget att bry sig om..
Kolla vad för ip du får när du pingar, så det inte är ngt mysko virus som pekar om dina förfrågningar mot hotmail..
Men nu funkar det som det skall, skall man kolla endå?

Hultan skrev:
Men nu funkar det som det skall, skall man kolla endå?
Oj, nej nu funkar det inte endå, skulle du kunna förklara bättre hur jag skall göra?

Hultan skrev:
Oj, nej nu funkar det inte endå, skulle du kunna förklara bättre hur jag skall göra?

Microsoft Windows XP [Version 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corporation

C:\>ping www.hotmail.com

Skickar signaler till www.hotmail.com [207.68.173.245] med 32 byte data:

Begäran gjorde timeout.
Begäran gjorde timeout.
Begäran gjorde timeout.
Begäran gjorde timeout.

Paket: Skickade = 4, mottagna = 0, Förlorade = 4 (100 %),

C:\>

Vad får jag ut av detta då?

Den säger att datorn på ip't du pingade inte svarade inom angiven timeout. Oftast betyder det här att servern (för det är oftast en server-dator man pingar) inte är uppkopplad mot nätet, eller att din egen dator inte är uppkopplad mot nätet. I det senare fallet kommer du förstås inte åt någonting på internet.

I det här fallet ser det ut som att hotmail var nedstängt tillfälligt, strömavbrott, patch, hårdvarubyte eller någon annan anledning som finns till att datorer inte är på för tillfället :)

/SSB

SSB skrev:
Den säger att datorn på ip't du pingade inte svarade inom angiven timeout. Oftast betyder det här att servern (för det är oftast en server-dator man pingar) inte är uppkopplad mot nätet, eller att din egen dator inte är uppkopplad mot nätet. I det senare fallet kommer du förstås inte åt någonting på internet.

I det här fallet ser det ut som att hotmail var nedstängt tillfälligt, strömavbrott, patch, hårdvarubyte eller någon annan anledning som finns till att datorer inte är på för tillfället :)

/SSB
Ok! tack skall du ha!

SSB skrev:

/SSB
Eller så betyder det helt enkelt att servern i fråga sitter bakom en brandvägg som inte svarar på ping pga risk för attacker.

Iaf som är fallet med hotmail.. du får aldrig svar på ping där trots att tjänsten fungerar utan probs.
Testa! Du kan utan probs surfa till www.hotmail.com.. men du kan inte pinga.. pga att brandväggen stoppar ping, men släpper igenom http-begäran på port 80.

Det jag var ute efter när du pingade var att se om du hade samma ip-adress till www.hotmail.com som mig. Så att inte det var något virus eller liknande som hade skrivit saker i din hosts fil och styrt om www.hotmail.com till t.ex. Min-lösenordsloggande.fulserver.nu eller så

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back