Hotelltips i london!?

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Ska åka med min sambo till London i mitten på augusti (onsd-sönd) och undrar lite vart man ska bo. Lite svårt när man bara ser en karta över staden och inser att det är STORT!

Vill gärna bo hyffsat i smeten så att man slipper åka till och från hotellet med taxi och grejer, eftersom det antagligen kostar multum. Dock behöver det inte vara flashigt, utan bara fräscht och med egen toalett och dusch. Roomservice, friskvård, hotellbar osv har jag ändå aldrig använt...

Vad är fö centrum och vad ska man se (och vad ska man inte se)?

Kom med alla era tips på staden så ska vi se vad vi hittar!

London är dyrt! Mycket dyrt!

Jag brukar bo nere i Kensington. Det är centralt och bra. Det finns en hotellkedja som heter Thistel Hotels eller något i den stilen. Det är prisvärt. Bo inte i "Bayswater" för det är ett turist-ghetto enligt mig i alla fall.

Det du måste göra: Promenera genom "Hyde Park" och Kensington Gardens, Harrods (alltid kul att se), Gå upp genom Old och New Bond Street (Alla flashiga affärer ligger där men det är kul att titta på alla människor och BILARNA!!!) Klassiska saker att se är ju Piccadilly Circus, House of Parlament, Slottet, Gå över Themsen och se "london eye" (Ett gigantiskt pariserhjul).
Ni kommer att ha fullt upp av att bara njuta av atmosfären!

Lycka till!

/Henric

juha01 skrev:
2300284 Ska åka med min sambo till London i mitten på augusti (onsd-sönd) och undrar lite vart man ska bo. Lite svårt när man bara ser en karta över staden och inser att det är STORT!

Vill gärna bo hyffsat i smeten så att man slipper åka till och från hotellet med taxi och grejer, eftersom det antagligen kostar multum. Dock behöver det inte vara flashigt, utan bara fräscht och med egen toalett och dusch. Roomservice, friskvård, hotellbar osv har jag ändå aldrig använt...

Vad är fö centrum och vad ska man se (och vad ska man inte se)?

Kom med alla era tips på staden så ska vi se vad vi hittar!

Tjena,

Jag bodde en helg på det här hotellet:

http://www.discountcityhotels.com/London/Hotels/Regent-Palace-Hotel-PiccadillyCircus-INFO.htm

Kanske inte världens lyxigaste men det ligger ett tjejkast från Piccadilly och var sjukt billigt.

McB skrev:
2300617Sen har jag bott här en gång också. Inte lika billigt, inte lika centralt, men helt jävla tokigt lyxigt. :D

Edit: http://maps.google.com/maps?f=q&hl=...9971,-0.687128&spn=0.004896,0.013561&t=k&om=1 Ja, det är ett hotell.

Shitjävlar! Skulle kosta ca 16000:- för den tiden...

smarre skrev:
2300384 Tjena,

Jag bodde en helg på det här hotellet:

http://www.discountcityhotels.com/London/Hotels/Regent-Palace-Hotel-PiccadillyCircus-INFO.htm

Kanske inte världens lyxigaste men det ligger ett tjejkast från Piccadilly och var sjukt billigt.

Detta var mer ok pengar. 276 pund för fyra nätter.

Om det var rent och snyggt så lutar det åt den!

Skysurfer skrev:

Detta var mer likt häktet på skånegatan än ett hotell! Men billigt var det. 156 pund för fyra nätter.

Tvivlaren skrev:
2301306 Regent Palace is the shit! :) Har för det mesta bott där. Lite sunkigt...men klart värt pengarna iom hotellets läge. Iofs levde jag utan WC och dusch på rummet.

Har också bott där, standarden var väl minst sagt sådär. Frukosten var det sämsta jag ätit men läget är svårslaget.

Hur ser budgeten ut? Rumspriserna på skylten i receptionen pekar lätt uppåt 230-300 pund per natt, men det betalar ingen påläst resenär.

Kolla in www.hotelclub.com. Där brukar man hitta bra priser och ev. telefonnummer när nöden så kräver.

OK-STAR skrev:
2301924 Har också bott där, standarden var väl minst sagt sådär. Frukosten var det sämsta jag ätit men läget är svårslaget.

Jag har inte ätit frukost hittils i mitt vuxna liv, så jag klarar mig nog, men däremot så ska det vara rent!

ST0FFE skrev:
2302902 Jag skulle också rekomendera Thistel hotel´s jag har bara bott på det i Birmingham men dom andra svenskarna som gjorde samma resa bodde på dyrare och sämre hotell.

Problemet med thistle hotel är att det kostar 500-550 pund/4 nätter.... Lite i överkant kanske.

Ska man boka innan eller åker man bra dit och chansar?

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon