Hotell i Rom

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Är det här en bra, eller bara okej, address att bo på i Rom som turist?
Om inte, var är bättre?
Om ja, varför?

Bifogat

• delete ritz.JPG
    delete ritz.JPG
    84.1 KB · Visningar: 76
Ska du ner och beblanda dig med utlänningar, Mackan?

Om du ser Berlusconi kan du väl springa fram till honom och "luftjucka." Sen springer du. :tummenupp

Zee skrev:
2113188 Ska du ner och beblanda dig med utlänningar, Mackan?

Om du ser Berlusconi kan du väl springa fram till honom och "luftjucka." Sen springer du. :tummenupp

Jag ska på europamötet som Lega Nord råkar anordna om du nu tvunget måste veta. :D

Säg var jag ska bo nu istället. :4skrika

Markus skrev:
2113200 Jag ska på europamötet som Lega Nord råkar anordna om du nu tvunget måste veta. :D

Säg var jag ska bo nu istället. :4skrika

Lega Nord, separatistiskt högerparti i Italien, grundat 1991 av Umberto Bossi. Partiet kämpar bl.a. för självständighet för provinsen Padania (motsvarande de norra delarna av Italien). Alternativt vill de att regionen blir en del av Österrike. Lega Nord har åtminstone via sitt ungdomsförbund haft ett organiserat samarbete med svenska Nationaldemokraterna. Man bildade regering tillsammans med Alleanza Nazionale och Forza Italia efter valet 2001, och drev igenom nya lagar om invandring med bl.a. följande innehåll, i juni 2002:

* Den som vill bosätta sig i Italien först ha en anställning klar
* Den som två år efter bosättningen i Italien står utan arbete riskerar att utvisas
* Anhöriginvandringen begränsas till att endast gälla minderåriga eller handikappade barn

Umberto Bossi har också i en intervju sagt "Illegala invandrare som via kusten försöker ta sig till Italien ska kunna beskjutas av kustbevakningen." vilket snabbt spreds i media. Han försvarade sig ett par dagar senare med att ha blivit felciterad.

I Europaparlamentet ingår Lega Nord i gruppen Självständighet/Demokrati tillsammans med bland andra svenska Junilistan.

Vad jobbar du med egentligen?!?!

Alltså, jag skojade med tanke på din pik om att jag skulle träffa utlänningar.
Jag ska dit för fan för att jag vill åka någonstans på weekend. :4skrika Så, kan vi återgå till ämnet nu?

Markus skrev:
2113213 Alltså, jag skojade med tanke på din pik om att jag skulle träffa utlänningar.
Jag ska dit för fan för att jag vill åka någonstans på weekend. :4skrika Så, kan vi återgå till ämnet nu?

Det är rätt långt till centrum så räkna med en del bussåkande, men absolut okej skulle jag säga.

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025