Silwer
för******
Lägg av att citera så där grabben.PollySmurf skrev:Bra skrivet!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Lägg av att citera så där grabben.PollySmurf skrev:Bra skrivet!
Esquire skrev:Vi är alla olika trots att vi alla är människor.
Vi har alla fördommar av ett eller annat slag.
Vi säger ibland saker som vi sedan inser var mindre välformulerade.
Ingen är perfekt.........
Chris Ash skrev:Nej det troligaste är att siffran är helt åt helvete och att alla utom du och idioterna från gymnasiet fattar det. Du vet nästan vad boken heter och att en lektor skrev den. Lätt att kontrollera.......
nej det vanliga slingrande lallandet vad jag kan se.mb skrev:Ordbajs säger jag, finns där någon kontenta?
Näe jag jobbar betalar skatt och får inga bidrag, men om jag kan få bidrag så vill jag veta hur.Silwer skrev:Har du 450 tusen i bidrag då?
Markus skrev:Tar du på dig rollen som spydig nu?
Jag kan ta reda på vad boken heter, hade det uppskrivet förut. Frågan är bara varför jag skulle göra det? Vill du det? Kommer du sätta dig in i det och "kontrollera" faktan mot egna beräkningar?
Eller... Kommer du bara rycka på axlarna och förkasta den som trams?
Esquire skrev:Jag tror att Sverige skulle må som bäst med öppna gränser och helt utan bidrag. För då skulle ingen kunna ondgöra sig över att folk bara kommer hit för att snylta. Då skulle vem som helst som vill bo i Sverige få göra de.
.
Chris Ash skrev:Man brukar lämna källhänvisningar därför ja.......
Markus skrev:För att du ska rycka på axlarna, okej då struntar jag i det. Du behövde inte svara på om det var du som skulle leka spydig nu, det framgår tydligt.
mb skrev:Falsk matematik. 450 papp för en sån familj blir lite drygt 112 per person och år; inte ens de allra mest utsatta av dessa 2 miljoner tycks således nå siffran 135 000![]()
t-rex skrev:17 Sidor på några timmar!!
Har det framkommit nåt nytt, eller kan jag återgå till att dricka öl?
Markus skrev:Arbete.
Jag vet inte vad du försöker uppnå med din extremt spydiga attityd, är det beundran från 125-killarna? Hur gammal är du, 36-37?
Kostnaden för invandringen, ackumulerad, under 1999 var 270 miljarder. Det redogörs i en synnerligen omdebatterad bok, när den kom, som hette någonting med "Invandring och Välfärd" eller liknande. Det är en lektor i FE som skrivit den.
gladh skrev:Där kom den. Det obekräftade påståendet som försöks underbyggas av antydan till bakgrundsfakta. Med ett urverks precision så slår det aldrig fel. Är det inte newsmax så är det någon annan förlaga från de mer unkna hörnen det skrivna ordet. Grattis Markus, färgen går aldrig ur dig.
Låt mig berätta lite om din lektor och hans trovärdighet. Vill till och med minnas att jag gjort det förut i ennan tråd, men eftersom sökfunktionen inte fungerar på OT-trådar så tar vi det igen.
Jag gissar på att nämnda lektor är den beryktade Lars Jansson. Han skrev boken "Massinvandring eller välfärd?" där han hävdar att invandringskostnaden skulle uppgå till en belastning av statskassan med ca 261 miljarder kronor. Alltså en tredjedel av statens utgifter skulle gå till invandrare.
Ingen varningsklocka som ringer?
Ingen orimlighetsvarningsklocka som ringer?
Lars Jansson, som har en bakgrund inom den främlingsfientliga organisationen "Folkviljan och massinvandringen", sågas kategoriskt av resten av den svenska forskarvärlden. Lars Begrenz, verksam som universitetslektor i nationalekonomi vid Växjö Universitet uttryckte det talande om L. Janssons bok, han sa att Jansson »räknar fel så det sjunger om det«.
Surprise!
Där har du din författare Markus, där har du din referens. Och när väl kjejsaren visar upp sig så visar det sig att han inte har några kläder. Han springer omkring naken inkletad i avföring, så brun och fin.
gladh
glenoyne skrev:Kannacker är ni allihopa!!!![]()
![]()
![]()
Martin
gladh skrev:Menar du "innevånare på söderhavs ö" eller "turk"? Och vad menar du egentligen?
gladh
glenoyne skrev:Och VEM säger att DU har rätt??? Ställer mig helt NEUTRAL i denna fråga!!! VARFÖR har du rätt??
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti
Den 7–10 augusti 2025 förva... |