Hotade av man med kastspö!!!!

nabbor

An old UNMO who´s fading away
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Ducati 1200S Multistrada PIKES PEAK -14, Ducati 848 STREETFIGHER -13
På vägen längs vattnet mot det fina kaféet strax utanför Nynäshamn blev vi (ca 13 hojar) idag överraskade av en stolle som stod mitt på vägen med kastspöt i högsta hugg. :kocko

Det är 30 på den sträckan och det höll vi med tanke på mycket barn och gamla.., men han gick i spinn i.a.f. Han såg ut som en basebollspelare beredd på att slå....

Ligger klart högt på toklistan :3freak

Fin tur blev det ändock!

Tack Benkar och alla andra! :Bugar
MVH/Bullerobban :yoparty

ahh..hellre de än den grävlig som ställde sig i vägen o vinka ti mig idag :hej

om jag hade kört på en väg å hållt hastigheten å nån kom ut å vifta med nå spö eller liknande hade jag stannat å skällt ut den jäveln :mad:

Det var mest roligt, jag såg hur han svingade mot de framför men när jag åkte förbi så stod han mest och skrek och håll spöna redo. Hans två döttrar och hans fru stod vid kanten och såg inte alltför imponerade ut. Hoppas han hade hjärtmedicinen med sig.

Gubben måste ha noll koll , det krävs minst en håv för att fånga sporthojare...

Funderade faktiskt på vad han agnade med, om det var brödbitar eller spigg elelr mask. Eller iofs, han kanske kastade fluga, därav viftandet.

OLJEKYLD GSXR skrev:
Funderade faktiskt på vad han agnade med, om det var brödbitar eller spigg elelr mask. Eller iofs, han kanske kastade fluga, därav viftandet.

Han kanske använde wobbler :hihi

Hann tyvärr inte få upp kameran, men IOFS så såg han bara lite grinig ut då jag passerade, var väl när några till hojar passerat som han började slå efter folk med fiskespöet... :gnissla

Undrar dock om inte fiskegybben fick lite napp, eller åtminstone fastnade med kroken, i Twinsuckers bakdäck... :D Var i alla fall ett stort hål i däcket... :3freak Kommer upp lite bilder från DET äventyret lite senare...

/B

Last edited:
Det behövs 0,35 lina tvinnad för att dra in en mc.vill säga om mc stod still å i detta fall så gjorde den inte det,så 0.45 med havsspö är nog att rekommera...( Ursäkta men hade inget att göra) :tungan

OLJEKYLD GSXR skrev:
Det var mest roligt, jag såg hur han svingade mot de framför men när jag åkte förbi så stod han mest och skrek och håll spöna redo. Hans två döttrar och hans fru stod vid kanten och såg inte alltför imponerade ut. Hoppas han hade hjärtmedicinen med sig.

Han skulle provat o agna med öl... :fyllisar

Trodde gubben bara var förbannad på mig, först går gubben mitt i vägen med metspöna som en avspärrning framför mig, sen vänder han sig om och gör en påbörjat kast, man duckar och undrar "VAD FAN GÖR DU" IDIOT.

Sen fick jag höra att han skrek på dom bakom oxå. :kulspruta

Kaxig gubbe som inte e skraja för hårda bikers :kocko

Tack för en bra tur Benkar och alla andra

//Göran

Varför visste jag inte den turen??? Eller va jag bara inte välkommen?? Vill oxå ut å åka ju!!

/Johan

Ni skulle kollat om gubb-jävlen hade fiskekort...

Tänk vad gött om han skulle i ilska knäcka ett kolbiferspö över mig rygg, tror det skulle kännas föga genom skinnstället...

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN