Hot Rod-kungen Boyd Coddington död

Vaffaan! :confused:

Jag VISSTE det!

Det är Bluebears fel!
Bluebear retade alltid gallfeber på Boyd med sitt snorgärsuppstudsiga gnabb!
Man blir förbannad.
Igen.
:mad:

Vaffaan! :confused:

Jag VISSTE det!

Det är Bluebears fel!
Bluebear retade alltid gallfeber på Boyd med sitt snorgärsuppstudsiga gnabb!
Man blir förbannad.
Igen.
:mad:
Sen kom Boyd alltid med drygaste kommentaren..:

- Jag har byggt bilar innan du var född/i tusen år, så jag vet vad som är rätt.. Suck!

Synd att han är död dock, byggde grymt fina bilar. Såg ett par av dom på Elmia :)

Sen kom Boyd alltid med drygaste kommentaren..:

- Jag har byggt bilar innan du var född/i tusen år, så jag vet vad som är rätt.. Suck!

Synd att han är död dock, byggde grymt fina bilar. Såg ett par av dom på Elmia :)
Nej nej, du menar:

"That´s just disrespectful."

Fan vad synd. Har njutit av hans program många kvällar. Fantastiska bilbyggen. Hans sätt att sköta sin firma påminner så mycket om hur min pappa funkar som chef..på gott och ont!

Vila i frid Boyd Coddington. Hoppas du får ha Hawaiiskjortor i himlen :krama

RIP Boyd !

och må fan ta bluebear, drygade jvel får man ju leta efter. Totalt inkompetent va han också, fan tom jag kan ju mer om bilar än den grabben !

Ja hans ledarsstil skulle nog inte jag heller trivas under, men en legend i hot rodderiet helt klart. Lite kul att han dessutom alltid tycks haft ett så gott öga till svenskar och den svenska bilbyggarkulturen. Flera av Boyds anställda svenskar följde tydligen med till Chip Foose när han startade eget. Men det är kul att se Bernt Karlsson i lackboxen och den andra svenska killen (jag inte kommer ihåg namnet på) göra så bra ifrån sig hos Boyds i programmet. Trots Duayne's(stavning?) gormande. Boyd har nog hjälpt flera duktiga svenska hotrodbyggare att göra karriär i USA.

Tror jag.

Känns ju ändå som att han slutade på topp så att säga, mer känd än så här han han inte varit tidigare. Tråkigt ändå förvisso.
Och om Bluebear var dryg så var det ju ingenting mot den skallige fan med skägg eller Boyd själv. Eller så är det bara vinklat i media...

VIF

RIP Boyd !

och må fan ta bluebear, drygade jvel får man ju leta efter. Totalt inkompetent va han också, fan tom jag kan ju mer om bilar än den grabben !

Jag fattar inte. OK att det kanske blir bra TV. Men om man vill sälja svindyra
bilar, varför visar man hela världen att de är byggda av klåpare?

Last edited:
Fanihelvete vad trist.

Speciell ledarstil ,ja men verkade ha ett jättestort hjärta ändå.
Skulle lätt vilja jobba under honom, skulle bara spöat den jävla tomten Duane först.

Nu blev jag låg.

Synd...
Även synd att programmet var mer "show och laj" än seriöst. Lika befängt som OCC, där allt går ut på oenigheter och dispyter. Samt "we are already behind schedule..." "Time is running out, will they make it before deadline??"
Yawn..

Synd...
Även synd att programmet var mer "show och laj" än seriöst. Lika befängt som OCC, där allt går ut på oenigheter och dispyter. Samt "we are already behind schedule..." "Time is running out, will they make it before deadline??"
Yawn..

:tummenupp Exakt min uppfattning.
Men... man får försöka se förbi de där mediafjantarna som producerar programmet, och skapar denna såsiga intrig.
Koncentrera sig på hantverket, och bara skita i dokusåpagrejerna.
Det verkar även många av de som jobbar där göra, för de ser lovligt trötta ut på att bli filmade.

Ja hans ledarsstil skulle nog inte jag heller trivas under, men en legend i hot rodderiet helt klart. Lite kul att han dessutom alltid tycks haft ett så gott öga till svenskar och den svenska bilbyggarkulturen. Flera av Boyds anställda svenskar följde tydligen med till Chip Foose när han startade eget. Men det är kul att se Bernt Karlsson i lackboxen och den andra svenska killen (jag inte kommer ihåg namnet på) göra så bra ifrån sig hos Boyds i programmet. Trots Duayne's(stavning?) gormande. Boyd har nog hjälpt flera duktiga svenska hotrodbyggare att göra karriär i USA.

Tror jag.

En vän ringde just till Tomas (svensken) som jobbar åt Boyds. Tydligen är det komplikationer efter en tarmoperation kring nyår som spökat men ingen vet ännu. Trist är det vilket som.

V.I.F

/HCC Racing

En vän ringde just till Tomas (svensken) som jobbar åt Boyds. Tydligen är det komplikationer efter en tarmoperation kring nyår som spökat men ingen vet ännu. Trist är det vilket som.

V.I.F

/HCC Racing

Aah, Tomas var det ju han hette! Tack!

Ok, Hade en vän som också dog i följderna av en operation, det var en oupptäckt blodförgiftning som sakta hade spritt sig. Så det kom som en total överraskning.

Aah, Tomas var det ju han hette! Tack!

Ok, Hade en vän som också dog i följderna av en operation, det var en oupptäckt blodförgiftning som sakta hade spritt sig. Så det kom som en total överraskning.

Det verkar ju kunna vara något sådant här med, Boyd har varit dålig till och från och varit inlagd på sjukhus ett par ggr efter nyår.

Det blev ett svart hål i motorkulturen genom hans bortgång, det är iallafall säkert.

Tomas loddby och Bernt karlsson.
Men jobbade inte Tomas före bernt, han hade eget i närheten vad jag vet.
Jag hade klubbat ihjäl duane direkt, han är ju bara helt blåst. Och bluebear var dålig när han kom, men han lärde sig och vart ganska duktig, och höll tydligen humöret uppe på verkstan.

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back