Hornet vs Triumph SP3

HönaPower skrev:
Det var ett jävla gnällande om Horneten i denna tråd, tycker den både är snygg, snabb, driftsäker...med lite extra skojiga delar på sig blir dom riktigt trevliga, & vridet är inte alls så dåligt som vissa säger...
:fatta!
Jag tycker att de flesta skrivit att Horneten är en bra hoj i den här tråden?

Sen har det ju blivit lite konstiga jämförelser, man kan ju inte jämföra en Hornet 600 mot en Speed Triple för det är bara orättvist, Speed Triplen måste jämföras med en Hornet 900 och Speed Four med Hornet 600. Personligen har jag inte kört varken Hornet 600 eller Speed Four men när det gäller 900:orna så slår Speed Triplen Horneten när det gäller motorkaraktär, vrid och effekt och den är helt enkelt roligare att köra. Horneten hade dock en grymt bra kvalitetskänsla, var lättsvängd och den var också kul att köra, men inte lika mycket :).

Nja, regareade mest på att Hornet kallades för mängdvara...har kört mycket i Stockholm, & fan inte sett EN annan Hornet när jag kört! :va

Vad är då R6, R1, Ninja etc? för att inte tala om alla Monster som dräller i varje gatukorsning! :hihi

Pålitligare & mer driftsäker hoj får man iaf leta efter, kan varmt rekomendera den till dom som inte vill tillbringa massa tid på garagegolvet!

HönaPower skrev:
Nja, regareade mest på att Hornet kallades för mängdvara...har kört mycket i Stockholm, & fan inte sett EN annan Hornet när jag kört! :va

Vad är då R6, R1, Ninja etc? för att inte tala om alla Monster som dräller i varje gatukorsning! :hihi

Pålitligare & mer driftsäker hoj får man iaf leta efter, kan varmt rekomendera den till dom som inte vill tillbringa massa tid på garagegolvet!

Samma här i Västerås,, plastraketer överallt, men aldrig sett en Hornet.
Har hört att det ska finnas en till iaf, men inte sett.

Bifogat

• snehögerbak.JPG
    snehögerbak.JPG
    70.1 KB · Visningar: 55
HönaPower skrev:

Detta stämmer mycket bra.
Kolla på blocket vad som säljs, bara "plast raketer"

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna