Hornet -98 vs -02

Om du köper 02:an så har du väl en 5-års garanti på motorn har jag för mig.
Fick jag på min 01 iaf.
Den betyder ju en del ifall det skulle hända något...
 
Helt klart 02:an, bättre andrahandsvärde, nyare hoj. Nackdel med 16 tum framhjul på -98:an enligt tidigare inlägg. Honda har väl 5 års garanti, gäller ju fortfarande på 02:an.

Alternativt pruta ordentligt på 98:an. :tummenupp
 
witte skrev:
Har nu fått lite mer info om -98:an:

"Däck byttes förra året bak, kört ca 100 mil efter det. Framdäck håller hela denna säsong plus säkert nästa halva, väldigt litet slitet.
Däcken är med hårdare gummikärna I mitten av slitytan men med lite mjukare på kanterna för att öka greppet I kurvorna.
Har även bytt kedja och drev bak när jag bytte däck. Nya styrlager oxå!
Stor servad vid ca 2600 mil, har gått ca 2900 nu."

Vad säger ni?

Har du 10k till att lägga så tveka inte att köpa den nyare hojen. Det är väl investerade pengar som jag tror du har igen sen. Iofs är en 6 eller 9 år gammal japs inte på något sätt "död" på beg.marknaden så länge den är välskött, grejorna håller bättre än många verkar inbilla sig. Men 4 år är ändå 4 år....dessutom har det väl skett en del uppdateringar? 98 och 02 är väl inte identiska eller?
 
Var och kollade på -02:an igår och den är verkligen i kanonskick! Inte något att klaga på överhuvudtaget.
Tyvärr har en annan köpare dykt upp så nu kommer ju priset öka... Tippar på att han kommer erbjuda 52 500 och jag är osäker på om jag ska hänga med eller släppa hojen...
 
witte skrev:
Var och kollade på -02:an igår och den är verkligen i kanonskick! Inte något att klaga på överhuvudtaget.
Tyvärr har en annan köpare dykt upp så nu kommer ju priset öka... Tippar på att han kommer erbjuda 52 500 och jag är osäker på om jag ska hänga med eller släppa hojen...

Barr att leta upp en ny då ? Det finns väl ett gäng såna? Det är köparens marknad
 
sir Urban skrev:
Barr att leta upp en ny då ? Det finns väl ett gäng såna? Det är köparens marknad
Visst är det så! Men det är min första och det känns mycket tryggare att köpa från någon man känner som man vet skött om den till 100%.
Men jag får väl leta vidare...
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top