Hornet 900

RoWi

Kalle är min vän...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBF1000a
Tips och Råd om Hornet 900

Är på jakt efter en hornet 900, är det någon som har nått att säga om dessa?
positivt eller negativt vill veta allt.
Det ända jag har fått veta är att den ska vara underhållande.

tack på förhand

Last edited:
Hobbe skrev:
2139736 Är på jakt efter en hornet 900, är det någon som har nått att säga om dessa?
positivt eller negativt vill veta allt.
Det ända jag har fått veta är att den ska vara underhållande.

tack på förhand

Underbart vrid och grumt stabila att köra, på med ett crosstyre och gasa järnet.
Jag gillar dom riktigt skarpt (har bara 600 själv men har kört polarens) :tummenupp

Funderar på att köpa Hornet 600, vill väll egentligen ha sporthoj men försäkringen är så dyr så man måste köpa nån gammal sunkig sporthoj för att ha råd med försäkringen, är det bättre att köpa en fin hornet 600 och ändå ha råd med försäkringen då....?

Hade en Hornet 600 men det jag saknade hos den gäller nog även för 900, mycket harvande med fartvind. Annars är väl allt från Honda stabilt :tummenupp !

NSR_Martin skrev:
2141649 Funderar på att köpa Hornet 600, vill väll egentligen ha sporthoj men försäkringen är så dyr så man måste köpa nån gammal sunkig sporthoj för att ha råd med försäkringen, är det bättre att köpa en fin hornet 600 och ändå ha råd med försäkringen då....?

Min 600 e till salu om man kan komma fram till rätt pris...vill inte byta för att jag e missnöjd utan för att prova någonting annat.

Morsan har köpt en Hornet 600 och jag testade den för första gången i Tordags. Jävligt rolig hoj måste jag säga. Inte lika stark som R6:an, varken på högsta växeln eller under fullgasacceleration. Dock kändes den jäkligt fin i kurvorna och körställningen är skön. Jag skulle helt klart kunna tänka mig en Hornet.

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back