Hornet 900 2008??? Borta?

eightbug

Medlem
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
2002, Honda, CB900F Hornet
Jag slösurfade in på Hondas hemsida och tänkte kolla om det skett nån förändring på Hornet 900:an 08:ans modell, men det fanns ingen 900 Hornet i modellutbudet.:confused:

Någon som vet om Honda har lagt ner 900:an? :confused:
Kommer det en CB1000F -08 som inte visats än eller vad?:confused:

De kan väl inte mena att det bara är de kåpförsedda cb1000 som kommer säljas? De är ju butt ugly!!!

Last edited:
Ryktet säger att det kommer en 1000 "hornet". 140 hk sägs det också. Googla lite så hittar du grejer.

ryktet säger t.o.m 150hk!:D :D :tummenupp Nu snackar vi! Dessutom en ny futuristisk look. Ser mer ut som den nya 600hornet än den gamla 900. Men de bilder jag sett så verkar den vara ganska snygg.
Good luck

Vet inte vad den hamnar på effektmässigt, men efter en del klurande lyckades jag dra ur Schneiders att det förmodligen kommer en 1000 kubiks Hornet med motor från årets 1000RR. Han sa också att dem fått veta det mesta om alla nya modeller från Honda utom just Hornet som dem tyedligen var överjävligt förtegna om. -Kanske för att det antagligen blir det viktigaste nysläppet för Honda alla kategorier?

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard