HOPPSAN!!! inte bra... Glöm inte skivlåset!

Yamgzxr Dayt SS skrev:
2327916 Är detta vanligt?
Om någon sitter på en TDM-dämp så hör av er!

Inte med så stora skador kanske men att glömma skivlåset finns det två kategorier människor.

De som har gjort det och de som kommer göra det...

Jag lyckades göra så där för ca en månad sen, jag klarade mig med en sne skiva, allt annat verkade klara sig fint, kommer en ny skiva imorrn tack och lov

Yamgzxr Dayt SS skrev:
2327930 Ska bara tillägga att detta hände vid en försiktig start på tomgång...

Hur försiktigt startar du?! :rolleyes: Tänk om du hade rivstartat oj oj oj... :näsblod

Själv har det bara klonkat 2 ggr för mej dock utan några skador, hittills iaf...

Gjorde det för första gången för någon månad sen...

Körde dock inte iväg utan skulle rulla ut hojjen från garaget. Mosade en kåpa
som sitter över gaffelbenet. Hur kul är det då? Tja, jämfört med bilden så
känns det rätt ok.

ställ hojen så den måste backas ut..då körs de aldrig iväg med den så :tummenupp

Blanco skrev:
2327985 Sätt fast ett snöre på låset som du trär över handtaget..... Då bör det inte hända igen...

Brukar det inte följa med en liten magnet när man köper ett skivlås som man sätter på tändningslåset så man skall komma ihåg låset?

Fast min försvann rätt så omgående :P

Blanco skrev:
2327985 Sätt fast ett snöre på låset som du trär över handtaget..... Då bör det inte hända igen...

eller sätt en magnet på tändningslåset varje gång du låser hojen, då går det "ej att starta" för magneten sitter ivägen.
Funkar för mig

stef@n skrev:
2328007 eller sätt en magnet på tändningslåset varje gång du låser hojen, då går det "ej att starta" för magneten sitter ivägen.
Funkar för mig

Själv har jag inga problem med att glömma sätta dit magneten.

Men HUR FAN hände det där vid en lugn start? Då borde ju ett olyckligt stenskott / fet humla knäcka gaffeln?

Hur fan kan det bli så där av en försiktig start ?? min hoj stod på plattorna utanför kåken och hjulet han snurra nästan ett helt varv, ( jag drog inte iväg försiktigt) precis när jag kom ut på gräset så låste sig hjulet och jag kanade ca: 2 meter med hel låst framhjul, men skivan vart bara en aningen sne på det koppar färgade längst in på skivan, går dock att rulla och bromsa, men dumt att chansa med riktningar och sånt när det gäller bromsar, man vill ju inte att de blir nått fel å pajja i 250

Det där var kanske likabra, måste ju vara livsfarligt att köra med en så klen gaffel.
snacka med yamaha, du borde ju fan få en ny gratis.

ozeo skrev:
2327956 ställ hojen så den måste backas ut..då körs de aldrig iväg med den så :tummenupp

Så har jag alltid gjort. Har glömt låset i ett antal gånger men inget händer förrutom att det snällt tar stopp. :tummenupp

Yamgzxr Dayt SS skrev:
2327916 Är detta vanligt?
Om någon sitter på en TDM-dämp så hör av er!

osis...Därför jag aldrig använder sådant lås, skulle nog inträffa förr el senare då för mig med..:huvet

Ha en slangbit på nyckeln till låset o sätt över den på startnyckeln när du låser. Simplare än magneter hit o dit som ändå bara försvinner.

Har oxå lärt mig den hårda vägen :huvet

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...