'Hoppets stjärna lyser stark över Dalsland.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Dalslänningar, nu har ni chansen att göra något kul i er hembygd. Håll koll på www.dalslandsring.nu och ställ upp om det behövs.

Som alltid i de här fallen så kryllar det av folk som gnäller, klagar och har åsikter men in emellanåt finns de som verkligen får något gjort. Vilken sort är Du :crash
 
Vad i hel*** har de planer att bygga en bana :rock :rock :rock
Hoppas verkligen att det blir verklighet. Dock finns ju problemet att allt nytt som startas i Dalsland läggs ner inom ett år :crash
 
Känns som att det är dags att uppdatera den här gamla tråden.

(Jag vet att det finns en till .....sporthoj.com/forum/showthread.... men ämnet berör inte bara RR-åkare).

Det verkar ha hänt en del på denna front.
- Numera kan man köpa andelar i banan (200:-/st)
- Banan beräknas bli 5 km lång
- EM-status är planerat
- Asfalten kommer att läggas inom 2 år

...finns mycket mer att läsa på banans hemsida: www.dalslandsring.nu

Men också på supporterklubbens hemsida: www.dalslandsring.se/supporterklubben/ där finns ett forum för frågor och funderingar.

Varför skriver jag om det här då? Tycker bara det ska bli kul att få en "riktig" bana att åka på som inte ligger 20-40 mil från där jag bor. Även om det verkar bli en lång väntan... (plenerna började ju för 4 år sedan...)
Om det dessutom bara kostar 200:- att bli delägare i en bana :yoparty (så kan det vara värt den risken).
 
imaster skrev:
2446097 Menar du att banan har blivit godkänd och att det bara ska byggas nu? :va

Nej, jag menar nog inget speciellt... Men enligt deras hemsidor verkar det nog vara en del beslut som forfarande skall fattas innan första spadtaget tas.
Synd att det skall vara en sådan lång process att bygga en bana.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top