Hoppas de klarade sig

Alla som skalat hud vid en ordentlig hojkrasch vet vad jag menar. :gnissla

Jag med flera tycker det är lätt överdrivet... Att hyvla slaksidor i 100 knutar är resor mer underhållande än att klappa i något stillasående i endast 30 kmt. Tycker folk ska flytta fokus från vad man har på sig till hur och var man kör i diskutionen om säkerhet.

Missförstå mig inte, det är roligare att glida i skinn än utan på asfalt men säkehetsprio 1 ligger inte där.

Jag har ett exempel Jag skulle kunna lägga fram som förklara detta men det kan vara känsligt för många här inne. Folk har strukit med...

Tycker inte ett skit synd om dom.
Är man dum i huvudet får kroppen lida.

Att folk är så verklighetsbefriade. Om Jag säger att en pvc-plastbit som Jag kan knäcka över benet och som fästes i tvenne strapps runt bålen räddar en människa från en frontalkrock så tror folk på det... Jag ska fan starta en kyrka med barnflickor och grejjer å bli rik.

Last edited:
Jag med flera tycker det är lätt överdrivet... Att hyvla slaksidor i 100 knutar är resor mer underhållande än att klappa i något stillasående i endast 30 kmt.

:tummenupp Givetvis. Men det är fortfarande inte skoj och man jämför ju med sånt man varit med om. Förra året kasade jag asfalt cirka 100m vid en av mina krascher, av en slump stannade jag ungefär fem meter innan en stor sten och ett knippe träd. Givetvis skulle jag inte velat bli mos mot dessa o visst hade det nog gjort ännu ondare. Jag tror dig.:)

Däremot var det en aha-upplevelse att skrubba köttsår med rotborste trots moffe och ketogan. :gnissla

EDIT: Välkommen tillbaka förresten! Det har varit lite trist i OT-delen utan dig.

:

Däremot var det en aha-upplevelse att skrubba köttsår med rotborste trots moffe och ketogan. :gnissla

...som Jag brukar säga: man har inte levt för än man skrubbat köttsår med rotborste. FAN vad ont det gör!:D Det är inte livshotande dock som ryggradskompressioner, nackfrakturer och söndermasserade organ vilket man med fördel får om man ådrar sig ett tvärstopp i form av: frontalkrock, framhjulssläpp met dikeskörning som följd, mm. Det är inte dom (Vi) som kör med vad vi vill på oss som är dumma i huvet som 98% av hojåkarna verkar tycka. Det handlar om att inte smälla!

EDIT: Välkommen tillbaka förresten! Det har varit lite trist i OT-delen utan dig.

tackar Jag har feber och tandverk och så är det gråmulet ute så jag kunde inte hålla mig borta längre.

Last edited:
Jag med flera tycker det är lätt överdrivet... Att hyvla slaksidor i 100 knutar är resor mer underhållande än att klappa i något stillasående i endast 30 kmt. Tycker folk ska flytta fokus från vad man har på sig till hur och var man kör i diskutionen om säkerhet.

Missförstå mig inte, det är roligare att glida i skinn än utan på asfalt men säkehetsprio 1 ligger inte där.

Jag har ett exempel Jag skulle kunna lägga fram som förklara detta men det kan vara känsligt för många här inne. Folk har strukit med...

Att folk är så verklighetsbefriade. Om Jag säger att en pvc-plastbit som Jag kan knäcka över benet och som fästes i tvenne strapps runt bålen räddar en människa från en frontalkrock så tror folk på det... Jag ska fan starta en kyrka med barnflickor och grejjer å bli rik.

Kanske inte kan uttala mig om verkligheten då jag inte har skrubbat köttsår med rotborste. Slapp detta tack vara skydden. Hade ont som fan efter kasningen men det hade varit värre utan skydden.
Håller med om att skydden inte gör att man slipper krashen. Kan ju vara orsakad av yttre omständigheter som man har svårt att påverka. Just därför föredrar jag att köra med dom på.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman