Hoodie/Luvtröja

Jag är snart 50 o körde först med vanlig tröja men insåg snabbt att det behövs lite mer.
Köra med tröja -10 år
Tröja med hood -10 år
Tryck på ryggen -10 år

Så nu kör jag med allt ovanstående och känner mig som en supercool 20 åring.

Dock vågar jag inte lägga till något mer för den mentala inställningen påverkas också och man vill ju inte bli en finnig tonåring igen......

Kör själv med tröja ofta. Skööönt när det är lite kallt =P

Värt att tänka på.. en polare blåste på rätt bra när snubben i bilen framför kastade ut en 50cl petflaska ur bilen. Självklart for den rakt in i luvan och han höll på flyga åt helvete =)
Utan luva är väl bäst ^^

Kör alltid med zip-hoodie med luva. Aldrig upplevt det som störande eller någonting, den har aldrig öppnats i höga farter heller :-)

Kör själv med tröja ofta. Skööönt när det är lite kallt =P

Värt att tänka på.. en polare blåste på rätt bra när snubben i bilen framför kastade ut en 50cl petflaska ur bilen. Självklart for den rakt in i luvan och han höll på flyga åt helvete =)
Utan luva är väl bäst ^^

Får man fråga hur många kubikmeter luvan var på om han lyckades få in en flaska där när det normalt sitter en hjälm rakt framför som bör täcka upp en bra del av "insuget"? :va

Kan inte du lägga upp en bild på hoodie:n så man får ett hum om hur den ser ut "i verkligheten"? :)

En blåsig bild på ryggtrycket. Jag hade inte tillräckligt långa armar för att få med hela tröjan och jag ville att du skulle få se färgen i "naturljus". På höger ärm står det "Sveriges Motorcyklister", fram på vänster sida av bröstet sitter SMC-loggan, huvfodret är mörkgrått. Jag har M i vanliga fall och köpte tröjan i L, den går utan problem att få över skinnjackan.

IMG_3147.jpg

Hoddie med dragkedja = lättare att ta av och komma åt tex fickor, dragkedjan till jackan osv, mer risk för repor på tank.

Hoddie utan dragkedja = inget dragkedje-drag som kan slänga runt i vinden, inga repor på tanken, svårare att komma åt fickor i stället eller att knäppa upp jackan.

Du avgör själv vilket som du kan leva med :tummenupp

Hahahahahahahahaaa :rofl

Gott om lama ursäkter. Det handlar ju enbart om att se lite extra jEtehEftIg ut. Sluta lura er själva...det är ändå få som går på det...

Och jag köper bara FIB Aktuellt för artiklarna. :hihi

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...