HondaXR650R tips?

Eric

Ny medlem
Gick med
8 May 2003
Hoj
Ingen Just nu
Hej!
nu skall jag äntligen fixa iordning min XR till en Supermotard så jag behöver endel tips och har några frågor som jag hoppas få hjälp med.

Jag har plockat bort alla strypningar, monterat 175 munstycke, och pilot jet är 68s. nålen på 4:e hacket.
(har dock inte öppnat upp på utsidan av luftburken) Ger det mycket extra? KN filter?
Om man monterar ett sånt, vad för munstycke bör man byta till?

Hojen går bra på alla varv utom vid gasavslag då den poppar endel, det är alltså inga avgassmällar som kan bli om den skulle gå för tunt. hur kan man få bort det?
sånt kanske mer eller mindre är std för en enstånka som man får leva med?

Kan ni rekomendera ett bra slipon?
Org låter för mycket tycker jag och trots annan insats så har man ändå en vägg flamm dämpare kvar, kör jag med en helt ren insatts så blir ljudet olidligt fast den går helt klart värre;-)

Snygg passande framstänka? länka gärna till bilder om ni kan

Tips på passande däck? (För att köra på bana) asfalt, ej grus/asfalt kombi.

Passande styre, handguards? I nylon eller de med inbakad aluminium?

Frambroms skriva? OK?

Vad jag har förstått så är det Excell fälgar och Talon nav som gäller?

Väldigt tacksam för alla tips.
/Mvh Eric

Eric skrev:
Hej!
nu skall jag äntligen fixa iordning min XR till en Supermotard så jag behöver endel tips och har några frågor som jag hoppas få hjälp med.

Jag har plockat bort alla strypningar, monterat 175 munstycke, och pilot jet är 68s. nålen på 4:e hacket.
(har dock inte öppnat upp på utsidan av luftburken) Ger det mycket extra? KN filter?
Om man monterar ett sånt, vad för munstycke bör man byta till?

Hojen går bra på alla varv utom vid gasavslag då den poppar endel, det är alltså inga avgassmällar som kan bli om den skulle gå för tunt. hur kan man få bort det?
sånt kanske mer eller mindre är std för en enstånka som man får leva med?

Kan ni rekomendera ett bra slipon?
Org låter för mycket tycker jag och trots annan insats så har man ändå en vägg flamm dämpare kvar, kör jag med en helt ren insatts så blir ljudet olidligt fast den går helt klart värre;-)

Snygg passande framstänka? länka gärna till bilder om ni kan

Tips på passande däck? (För att köra på bana) asfalt, ej grus/asfalt kombi.

Passande styre, handguards? I nylon eller de med inbakad aluminium?

Frambroms skriva? OK?

Vad jag har förstått så är det Excell fälgar och Talon nav som gäller?

Väldigt tacksam för alla tips.
/Mvh Eric

Öppna sidokåpan kan jag rekomendera men vet inte om mitt K&N filter var värt pengarna.. tyckte jag tappade en del vrid på låg/mellan register. Har inte laborerat klart med filter ännu.

Tror inte du blir av med poppandet helt, det hör till.. tydligen.
Köper du ett slipon som har dämpull blir det mindre gurgel, pop ljud

Om du tycker orginal dämparen låter för mycket är du illa ute, rakt rör ska de va :crash
Köper du ett system/slipon utan fritt andrum är det nog bortkastade pengar... jag vet, har ett arrow slipon ligger o skräpar 3700:- åt pipan.

Last edited:
Jag har crd-slipon på min och det funkar väl sådär. Kör rätt mycket i stan och då tycker jag att orginal utan insats är för högljudd. Crd verkar ha rätt mycket stoppning i sig men det tror jag blir bättre efter ett tag. Effekten är ungefär det samma känns det som. Orginaldämparen var dessutom sönderkörd (fan ta rötter som gömmer sig under gräset) och sköt väldigt mycket.

Tror handtagsskydd i nylon räcker. Ska nog väldigt mycket till om man orkar köra sönder en sån. :skrämd

Jag har crd-slipon på min och det funkar väl sådär. Kör rätt mycket i stan och då tycker jag att orginal utan insats är för högljudd. Crd verkar ha rätt mycket stoppning i sig men det tror jag blir bättre efter ett tag. Effekten är ungefär det samma känns det som. Orginaldämparen var dessutom sönderkörd (fan ta rötter som gömmer sig under gräset) och sköt väldigt mycket.

Tror handtagsskydd i nylon räcker. Ska nog väldigt mycket till om man orkar köra sönder en sån.

Tjena! Jag tror också att handskydd i Nylon bör räcka, jag har känt på ett par med inbakad aluminium och de var tunga, kändes i styret.

Vilken bredd på fälgarna ska man ha till XR:en? jag kollade på www.go-faster.com och de finns i två storlekar,
fram 17" x 3.00 eller 17" x 3.50
Bak 17" x 4.25 eller 17" 5.00

Eric skrev:
Tror handtagsskydd i nylon räcker. Ska nog väldigt mycket till om man orkar köra sönder en sån.
ICKE :fakta

Synd att jag inte hittade nån bättre bild så skulle ni få se hur lyset ser ut dessutom :D

Bifogat

• nylon_sux.jpg
    nylon_sux.jpg
    10.9 KB · Visningar: 158
Last edited:
Har också barkbusters i nylon. Köpte sådana efter att hört skräckhistorier (fabler?) om ihopklämda aluminiumskenor och avbrutna fastklämda handleder.
Efter diverse vurpor kan jag konstatera att handtagsskydden inte alltid skyddar broms och kopplingsgreppen. Handtagsskydden i nylon kan tryckas ihop och då blir greppen krökta liktförb*annat...

Har också barkbusters i nylon. Köpte sådana efter att hört skräckhistorier (fabler?) om ihopklämda aluminiumskenor och avbrutna fastklämda handleder.
Efter diverse vurpor kan jag konstatera att handtagsskydden inte alltid skyddar broms och kopplingsgreppen. Handtagsskydden i nylon kan tryckas ihop och då blir greppen krökta liktförb*annat...

Ajdå, då kanske man ska ha kvar orginal då eller ta bort dom helt

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...