hondas motard

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
läste lite från en annan tråd o undra lite.

tänkte bara höra om nån har kört eller hört om nån som köpt hondas nya "motard"
kommer nån att köpa den? :hihi

e den så kass som den verka? :3freak

Vad jag fått höra av honda handlare så e den klen i motorn,, och tung,, ska man ha en rolig honda får det bli crf450 motard..

Shunon skrev:
Vad jag fått höra av honda handlare så e den klen i motorn,, och tung,, ska man ha en rolig honda får det bli crf450 motard..

jag har förstått att den e klen
en dominator motor + ett antal för många kg men skulle vilja veta om nån tänker köpa en sån io vårt avlånga land...tror inte den komma sälja bra :tummenner

ozeo skrev:
jag har förstått att den e klen
en dominator motor + ett antal för många kg men skulle vilja veta om nån tänker köpa en sån io vårt avlånga land...tror inte den komma sälja bra :tummenner
Massa folk har redan köpt nya XT-grejen så Hondan borde väl oxå hitta köpare. Jag skulle lätt välja Hondan av de två iaf pga designen.

Supermoto skrev:
Massa folk har redan köpt nya XT-grejen så Hondan borde väl oxå hitta köpare. Jag skulle lätt välja Hondan av de två iaf pga designen.
Haha, och jag säger precis tvärt om, skulle välja XT-grejjen före Hondan pga designen :tummenupp

Kul att det kan va så olika, det är väl därför båda finns :P

Tror KTM 660 e roligare än båda två, å såå mycket mer service kan det inte vara...

OlleR skrev:
Haha, och jag säger precis tvärt om, skulle välja XT-grejjen före Hondan pga designen :tummenupp

Kul att det kan va så olika, det är väl därför båda finns :P

Tror KTM 660 e roligare än båda två, å såå mycket mer service kan det inte vara...

800 mils serviceintervall på XTX, 660 har väl 250 mils intervall?

Coola Ola skrev:
800 mils serviceintervall på XTX, 660 har väl 250 mils intervall?
Det är säkert så! Men hur jobbigt är det å serva var 250 mil? :pannkyss

Aja, personlig åsikt. Jag förstår söndagsåkarna som komme på att motard e roligt, tycker dom gör helt rätt. Men jag skulle hellre välja en 660 för gatbruk

Supermoto skrev:

designen ja men effekt vikt förhållanden då?
yamas e tung med lite hk men hondas e lika tung fast med ännu mindre hk :3freak
yaman e inte den smidigaste(men funka) o hondan lä knappast va bättre... ska va om priset e tokbilligt då.
drz400 lä gå bättre o den skulle väl funka i trafik?
billig oså :)

nja. skulle vilja veta hu många dom får såld i sommar.

Last edited:
OlleR skrev:

Aja, personlig åsikt. Jag förstår söndagsåkarna som komme på att motard e roligt, tycker dom gör helt rätt. Men jag skulle hellre välja en 660 för gatbruk

3 ggr så jobbigt som var 800e mil :hihi Men visst, håller egentligen med dig.

OlleR skrev:

KTM 660 är BRA mkt snyggare och piggare än den där pjäsen :D ...dom går ju inte ens att jämnföra...hmm...om jag får säga vad jag tycker :rolleyes:

Dainese skrev:
KTM 660 är BRA mkt snyggare och piggare än den där pjäsen :D ...dom går ju inte ens att jämnföra...hmm...om jag får säga vad jag tycker :rolleyes:
Du får det för mig! :tummenupp :hihi

Jag tror nog hondan kommer sälja rätt okay, den kommer nog inte gå ur modellutbudet efter första året iaf...

Jämförelse

Det är väl egentligen int ehelt rätt att jämföra den där Hondan med en 660, i så fall är väl 640 ett bättre jämförelse-objekt. Jag vet ju vad jag hade valt (ktm) Men jag tror det finns en och annan i vårt avlånga land som köper den bara för det står Honda på skiten.... För övrigt känner jag en som köpt ett ex.

Tyvärr så skulle jag välja XT före FMX mest för att FMX är så jäkla ful, och tyvärr fick designerna lön för att skapa detta missfoster! Varför fortsatte de inte på XR650 även om dessa miljölagar börjar bli hårda. Va fan KTM spottar ju ut hur många LV-reg hojar som helst! :va

Tydligen enligt XT660 killarna här på SH så är det vibrationerna som talar till fördel istället för KTM, men fattar inte fortfarande hur de kan lägga ut så mkt pengar bara för att få den att gå lite bättre!

var o prova fmx idag :zpy jovisst den duger till o pendla med men inte mer.
xtx e bra mycke piggare.
ingen respons eller känsla på varken gas eller broms.
skön sadel+dämpare annars blä!! :tummenner

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...