Hondas märkesförsäkring går upp!

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Stulen
http://www.if.se/web/se/private.nsf/noframes/17BEEB90D9200CCFC1256B6700333E93/$file/Honda07.pdf

eller

www.if.se

I.a.f för sport, resten har jag inte koll på.

Last edited:
Min har gått upp c:a 500 spänn. Ganska lite ändå, dom passar väl på att höja nu när det lätt smiter igenom i kontrast till regeringens jättehöjningar.

Dom jävlarna har höjt. Från 5040:-/år - 5280:-/år.
Detta trots att min sambo nu ringt och kikat pris så sent som idag i och med att vi ska flytta.

JAAA!!! :yoparty

Min premie sänker dom :tummenupp från 8800 till 7000 + upp till 20% i rabbat då jag har 4 andra försäkringar hos IF.

Vilken underbar dag :D

Eller man ska kanske inte ropa hej....

Last edited:
Gött att man hinner fylla år innan säsongen drar igång :)
Dock har jag fått bättre premie i andra bolag - ifjor var If...-Honda märkesförsäkring överlägset bäst.

Dock har jag fått bättre premie i andra bolag - ifjor var If...-Honda märkesförsäkring överlägset bäst.

För mig är Folksam billigast. 23år/VTR/Mölndal.
Speciellt då man är medlem i SMC och priset sjunker med 10%. Efter en B&K-kurs till sommaren blir säkert priset lägre än vad det är idag, trots höjningar av försäkringspremierna till sommaren.
Betalar 450kr/månad för halv som det är idag. Avställd ca 150kr/månad. Bilfan kostar 850kr/månad:huvet

Edit: Fyller 24 i dec.. Hoppas på en minskning då också.

Ja VTR är ju en rätt bra hoj att försäkra för oss under 30 :o)

Hoppas bara att kamikazeförare och stuntmän behåller sina R1 och GSX-R så att vi timida "sporttourare" kan behålla en låg premie..

Får jag fråga i vilken mening den var billigast. Var den billigast att betala per månad, eller var den även billigast om olyckan hade varit framme. Det sist nämda kan jag nästan säga att den INTE var. Jag kör en blade 00 och årspreminen skulle landa på 10 000:- hel försäkring. Jag höll faktis på att ta den. Men klok som jag var, så frågade jag om vad självrisken låg på OM OLYCKAN är framme vid text rullgrus eller liknande, som även kan hända den bäste. Ja då skulle självrisken vara 25 000:-. Ponera nu att det inte händer så är ju 10 000:- på ett år jävligt lite mot andra bolag, men o andra sidan så kanske rullgruset drabbar dig i slutet av sesongen och av dom här 10 000 så betalar man ut c:a 8000 under sommar halvåret. Räkna då ut vad en krasch skulle kosta totalt 33 000:- om du har tur så händer den i början och kommer undan med kanske 27000:- Trygg-Hansa skulle ta 29 000:- för hel/år med självrisk på 6000:- händer olyckan i början så är det helt klart vär det kanske kommer undan med 10 000:- eller 15 000:-. Märk väl hur det kan slå snett. Hondas märkes försäkring är en ren bluff för dom som inte tänker till innan. Oftas så täcknar man ju en premie *OM det skulle hända och inte om det INTE skulle hända. SKIT FÖRSÄKRING

Får jag fråga i vilken mening den var billigast. Var den billigast att betala per månad, eller var den även billigast om olyckan hade varit framme. Det sist nämda kan jag nästan säga att den INTE var. Jag kör en blade 00 och årspreminen skulle landa på 10 000:- hel försäkring. Jag höll faktis på att ta den. Men klok som jag var, så frågade jag om vad självrisken låg på OM OLYCKAN är framme vid text rullgrus eller liknande, som även kan hända den bäste. Ja då skulle självrisken vara 25 000:-. Ponera nu att det inte händer så är ju 10 000:- på ett år jävligt lite mot andra bolag, men o andra sidan så kanske rullgruset drabbar dig i slutet av sesongen och av dom här 10 000 så betalar man ut c:a 8000 under sommar halvåret. Räkna då ut vad en krasch skulle kosta totalt 33 000:- om du har tur så händer den i början och kommer undan med kanske 27000:- Trygg-Hansa skulle ta 29 000:- för hel/år med självrisk på 6000:- händer olyckan i början så är det helt klart vär det kanske kommer undan med 10 000:- eller 15 000:-. Märk väl hur det kan slå snett. Hondas märkes försäkring är en ren bluff för dom som inte tänker till innan. Oftas så täcknar man ju en premie *OM det skulle hända och inte om det INTE skulle hända. SKIT FÖRSÄKRING

Bluff och bluff, skaffa kraschkåpor då så kanske det inte blir så dyrt om du är i spenaten och simmar.

Får jag fråga i vilken mening den var billigast. Var den billigast att betala per månad, eller var den även billigast om olyckan hade varit framme. Det sist nämda kan jag nästan säga att den INTE var. Jag kör en blade 00 och årspreminen skulle landa på 10 000:- hel försäkring. Jag höll faktis på att ta den. Men klok som jag var, så frågade jag om vad självrisken låg på OM OLYCKAN är framme vid text rullgrus eller liknande, som även kan hända den bäste. Ja då skulle självrisken vara 25 000:-. .... Hondas märkes försäkring är en ren bluff för dom som inte tänker till innan. Oftas så täcknar man ju en premie *OM det skulle hända och inte om det INTE skulle hända. SKIT FÖRSÄKRING

Nu kör jag FireStorm och inte FireBlade - och därmed hade jag inte de självriskreglerna som gäller För CBRxxxRR-hojarna och SP-1/2. VTR-F går som Sport Touring 2 och har vanlig självrisk 6000 kr. Det samma gäller t.ex. VFR och CBR Superkråkan.
Billigast i alla bemärkelser utom för banåkaren - då försäkringen enbart gäller på bana om Honda, If... eller SMC ordnar banåkat. Mig veterligen så är det bara de sistnämnda som ordnar banåka - men om If... tänkte börja med det så är jag på!

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...