Hondan kastade av mig....

Anadrol

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
Gsx600r såld,Blade 954 såld, Ktm 990sm
Då va det dax, det som många pratar om.
Jag klotade för första gången idag,ingen rolig upplevelse. Jag hade varit och besiktat hojen i morse skulle köra därifrån gav lite mycket gas ut ur den andra kurvan och "highsiden" var ett faktum :mad: . Jag klarade mig lindrigt undan med lite stukningar och brännmärken, tack för att det finns skinnställ :Bugar .
Hojen klarade sig sämre med ganska mycket grejor sönder :mad: . Vill inte verka som en jävla moraltant men alla ni som kör utan skinnställ :kocko varma sommardagar tänk till innan ni kör....ta på stället.
Är det någon som vet hur mycket skador i kr där ska vara på hojen för att bolaget inte ska begära reperation.
Och hur lång tid har det tagit för er andra?

Åfan, vad synd!! Skönt att du klarade dig iaf. Hade du helförsäkring? Bilder på hur den ser ut nu?

MVH Martin

Anadrol skrev:
Är det någon som vet hur mycket skador i kr där ska vara på hojen för att bolaget inte ska begära reperation.

Hojensvärde = skrotvärdet + skadorna.

Väger högerdelen över så löser de hojen.

/fredde

Har helförsäkring :Bugar , har haft ångest hela dagen inte pallat ta några bilder.

Du får lämna in den på verkstad o där gör de en kostnadskalkyl av vad det ska kosta att reparera den. Delar + arbete ! Skulle den summan komma upp i ett värde som är lika stor eller mer värd än din hoj , så löser de in den....

Jag smällde min 929:a den 26/5.... De löste in den o jag fick pengarna igår 27/6. Ganska hyfsat snabbt , även om vissa omständigheter fördröjde det hela....

Lycka till !!

Ok, har redan lämnat in hojen , får vänta och se vad dom säger. Känns som det inte blir så mycket åka av i år :mad:

Anadrol skrev:
Vill inte verka som en jävla moraltant men alla ni som kör utan skinnställ :kocko varma sommardagar tänk till innan ni kör....ta på stället.

Skönt att det verkar ha gått relativt ok med vurpan endå. Och utan att försöka vara någon moral-gubbe, men alla ni som klotar och så - för guds skull, tänk till innan ni gör en hög-sidare eller annat farligt. Håll hjulen i backen samt behåll kontrollen på MC'n. En MC är ingen leksak. Det är ett mordredskap om den inte hanteras korrekt. Om ni har svårt att hantera MC'n kanske en funderare på alternativa sporter kan vara lämpligt. Tänk på det. :D

Körde du hojen till verkstan själv och kontaktade ditt bolag eller kontakta du dom på plats så hänvisa dom dig till verkstad.

Dom har 30 dagar på sig att laga den eller erasätta hojen, och dom brukar dra ut på hela den tiden så räkna med 30 dagar ungefär...

Jag bärgade hojen till verkstan sen kontaktade jag bolaget och dom godtog mitt verkstadsval, fick skadenr per telefon som jag redan gett till verkstan, så ekorrehjulet är igång nu ska jag bara se hur mycket byråkratiskit man måste ta. Stämmer det med 30 dagar så låter det ok för mig.

Flugan har rätt skall inte intagas i för stora doser då kan det gå illa tror jag. :huvet

Okej men vem står för bärgningskostnaderna då, frågade inte bolaget en massa frågor om olyckan o så, dom brukar va rätt jobbiga när dom ska punga ut en massa stålar.

De där med 30 dagar stämmer, har kollat upp de. Har vart i samma situation, försök pressa verkstan lite så kanske de går ännu snabbare.

Lycka till

Bolaget stod för bärgning :) , pratade med en dam på bolaget som fixade allt på fem minuter. Blev lite chockad att allt gick så smärtfritt var förbered på en massa frågor och klydd :tummenupp .

#Olsson# skrev:
Skönt att det verkar ha gått relativt ok med vurpan endå. Och utan att försöka vara någon moral-gubbe, men alla ni som klotar och så - för guds skull, tänk till innan ni gör en hög-sidare eller annat farligt. Håll hjulen i backen samt behåll kontrollen på MC'n. En MC är ingen leksak. Det är ett mordredskap om den inte hanteras korrekt. Om ni har svårt att hantera MC'n kanske en funderare på alternativa sporter kan vara lämpligt. Tänk på det. :D

Tjena Olsson,

Lite förvånad att detta uttalande som kom från dig då du själv inte kör i någon som helst skyddsutrustning förutom hjälm :7peta

Om du ansåg att det är farligt att åka mc och det inte är någon leksak så undrar jag rent personligen varför du inte har en full skyddsutrustning på dig när du själv åker hoj?

Dom gånger jag sett dig i år har du bara haft hjälm och fritidskläder på dig och då snackar vi inte ner till ICA på hörnet utan på långturer som som Twinträffen och ute i Skokloster och i "inspirerat tempo" :rolleyes:

Last edited:
Anadrol skrev:
Då va det dax, det som många pratar om.
Jag klotade för första gången idag,ingen rolig upplevelse. Jag hade varit och besiktat hojen i morse skulle köra därifrån gav lite mycket gas ut ur den andra kurvan och "highsiden" var ett faktum :mad: . Jag klarade mig lindrigt undan med lite stukningar och brännmärken, tack för att det finns skinnställ :Bugar .
Hojen klarade sig sämre med ganska mycket grejor sönder :mad: . Vill inte verka som en jävla moraltant men alla ni som kör utan skinnställ :kocko varma sommardagar tänk till innan ni kör....ta på stället.
Och hur lång tid har det tagit för er andra?

Moralkärring.

Skinnet räddar ju nästan bara skrapsår när du kasar lite på asfalten.

Bra att du klarade dig då....

955i skrev:
Tjena Olsson,

Lite förvånad att detta uttalande som kom från dig då du själv inte kör i någon som helst skyddsutrustning förutom hjälm :7peta

Om du ansåg att det är farligt att åka mc och det inte är någon leksak så undrar jag rent personligen varför du inte har en full skyddsutrustning på dig när du själv åker hoj?

Dom gånger jag sett dig i år har du bara haft hjälm och fritidskläder på dig och då snackar vi inte ner till ICA på hörnet utan på långturer som som Twinträffen och ute i Skokloster och i "inspirerat tempo" :rolleyes:

:corn :corn :corn

955i skrev:
Tjena Olsson,
Olssons inlägg ska nog läsas som en stor portion ironi :tummenupp

En sak jag inte förstår är hur man kan lyckas göra en hajsajder på gatan :va
Har ni backelit däck? Var det minusgrader ute?

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti