Hondaförsäkringen guld, finns suzuki oxå?

burner skrev:
7000kr/halv/halv för en GSXR-750 år2000 är inte så jättedyrt tycker jag.
Har bara haft kortet sedan 2004, så visst finns det hopp !

HALV HALV..såg jag, inte halv/helår? 14 000 per år tycker jag är dyrt dyrt dyrt...., med tanke på självrisk om det händer något på 6000 kr, då är vi upp i 20 000 det året, istället för trafika den för kanske straxt över vad självrisken är på helt år! (6-8 kanske för trafik helår) så kan man repa för 12 000 kr istället........bara se till att ha STORT lås...

VX800 går i försäkringsklass fyra har jag för mig. Gillar den hojen, särskilt med den korta stänkskärmen. Den långa varianten är rätt ruggig däremot.

Jag tycker det verkar vara en bra hoj. Men så gillar jag ju min Zephyr också... ;)

Jag har varit i kontakt med KGK Suzuki och de håller på och förhandlar med olika försäkringsbolag om en märkesförsäkring liknande den som IF har för Honda, Triumph och BMW. Tyvärr visste de inte när det kunde vara klart då det inte fanns någon färdig lösning i dagsläget. I allra bästa fall kunde det vara klart tills den 1/7 men troligen inte förrän 1/8 eller senare.

Även om det kommer att ta ett tag verkar det som om det är något på gång i alla fall. Om fler mailar och frågar kanske det kan sätta lite extra press på Suzuki att få fram en lösning.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT