Hondaförsäkringen guld, finns suzuki oxå?

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Nya hondaförsäkringen e ju verkligen guld. Hur billig som helst! Men nu sitter sambon o vill hellre ha en suzuki vx800, nån som hört några rykten(eller vet) om det ska komma någon billig försäkring för suzuki?

lilltryne skrev:
Nya hondaförsäkringen e ju verkligen guld. Hur billig som helst! Men nu sitter sambon o vill hellre ha en suzuki vx800, nån som hört några rykten(eller vet) om det ska komma någon billig försäkring för suzuki?

vill hon ha en vx 800, byt fru,problemet löst! :D

sorry! kunde inte låta bli....... :tummenupp

Långa farbron skrev:
Det är hon som är frun(inte min) :7peta

Dvs lilltrynet.

haha, bra att du håller koll när jag inte e här!

Jappz, ja som e frun :tuttar , men ja kanska ska ta o dumpa mannen? jag menare en vx800, hallå! :-D :fatta!

lilltryne skrev:
haha, bra att du håller koll när jag inte e här!

Jappz, ja som e frun :tuttar , men ja kanska ska ta o dumpa mannen? jag menare en vx800, hallå! :-D :fatta!

haha.. det är rätt!! bara ut med skiten.. :lol

lilltryne skrev:
Vx 800:an lär inte vara speciell dyr, kan den gå i 5:an kanske på sin höjd el custom....

sporTlovEr skrev:
Vx 800:an lär inte vara speciell dyr, kan den gå i 5:an kanske på sin höjd el custom....

Hos Bilsport & MC ser man att en 93:a - om man bor i Masthugget, är 30+, SMC-medlem och har haft KK åtminstone sedan 2000 - kostar under 4000/hel/hel. :tummenupp

lilltryne skrev:

Vad är det som hänt med Hondas försäkringar, har jag missat något?? Gäler det alla hojar, även klass 6 och 7? Vilket bolag är det som backar försäkringen?

fazerfun skrev:
Vad är det som hänt med Hondas försäkringar, har jag missat något?? Gäler det alla hojar, även klass 6 och 7? Vilket bolag är det som backar försäkringen?
Nej, det gör det inte. IF är det som kör med det. Runt 7000:-/helår gäller ej street och sporthojar. Däremot kan man mot ett ej bestämt tillägg halvförsäkra dessa för strax över 10.000:-

andersson_81 skrev:
haha.. det är rätt!! bara ut med skiten.. :lol
Hehe... fast han e nog rätt bra o ha kvar... han e 9 år äldre så det är ju så mycket billigare o försäkra på honom... :cdevil kanske ska försöka övertala honom o köpa en annan hoj ändå... hehe

David555 skrev:
Nej, det gör det inte. IF är det som kör med det. Runt 7000:-/helår gäller ej street och sporthojar. Däremot kan man mot ett ej bestämt tillägg halvförsäkra dessa för strax över 10.000:-

Så plastraketerna vill man fortfarande inte ta i med tång? Och vad räknas som street? Trodde tex att Horneten hade gått ned ordentligt...

Om ett nytt bolag erbjuder dig att helförsäkra din CBR för säj 8000 spänn helår så är du på? Ragga tre polare att också teckna så kostar det bara 6000...däremot kan du inte ställa av hojen

fazerfun skrev:
Så plastraketerna vill man fortfarande inte ta i med tång? Och vad räknas som street? Trodde tex att Horneten hade gått ned ordentligt...

Om ett nytt bolag erbjuder dig att helförsäkra din CBR för säj 8000 spänn helår så är du på? Ragga tre polare att också teckna så kostar det bara 6000...däremot kan du inte ställa av hojen

7000kr/halv/halv för en GSXR-750 år2000 är inte så jättedyrt tycker jag.
Har bara haft kortet sedan 2004, så visst finns det hopp !

En liten brasklapp ar att icke svensksalda hojar maste specialbesiktigas for 700:- hos en auktoriserad svensk aterforsaljare for att fa forsakras. Orsaken till detta har inte If kunnat - eller velat - svara pa annu, min privata gissning ar att det ar nagot som Honda Sverige har forhandlat sig till for att kunna peka pa det forkastliga i att kopa hoj nagon annanstans an fran dem. :mad:

fazerfun skrev:

hornet är street 1, 3100kr kostar en 98:a o försäkra hel hel, snorbilligt...(göteborg)

fazerfun skrev:
Va?

HönaPower skrev:
Hornet 600, i Stockholm, 31 år gammal, HEL/HEL .....3.100:- :D

inte illa! får kolla upp vad min cbr 600 rr kostar! just nu har jag den på hel försäkring på 19 000 om året! :huvet

HönaPower skrev:
Hornet 600, i Stockholm, 31 år gammal, HEL/HEL .....3.100:- :D

Oj, det var ruggigt billigt! :tummenupp Ligger den i klass 5 eller 6? Fast hade de inte en street 2 klass också, vad är det?

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti